Close

Průvodce Google Analytics

Seznámím tě s Google Analytics. Nástrojem, který otevírá dveře do webové analytiky.

Co se zde dozvíš

Provedu tě úvodem do Google Analytics. Podíváme se spolu na to, co vůbec Analytics jsou, jak fungují a jak je nastavit.

Pak se vrhneme již na konkrétní přehledy a v nich ukrytá data.

Průvodce je spíše začátečnický. Některým pokročilým nastavením se věnují ostatní články na tomto webu. Možná že i někdy napíši superkrutopřísného průvodce 2.0.

Pro koho průvodce je

Předpokládám, že Google Analytics trochu znáš a že je máš nasazené třeba na vlastním webu. Možná se i občas koukneš na počet návštěv a poplácáš se po rameně, kolik jich je.

Jenže Analytics toho nabízí mnohem víc, než počet návštěv. A navíc pod pojmem návštěva se možná skrývá něco jiného, než si myslíš. I k tomu se dostaneme později.

Jak průvodce používat

Níže najdeš seznam jednotlivých článků. Doporučuji si je postupně otevírat do nové záložky.

Na jednotlivých stránkách průvodce najdeš i odkazy na další články přímo v textu. Neboj se je použít a zahloubat se dál.

A málem bych zapomněl. Průvodce průběžně aktualizuji. Tak se sem nezapomeň vrátit třeba za dva měsíce. Nebo se rovnou přihlaš k newsletteru a o nové verzi ti dám vědět.

Obsah průvodce

  1. Co jsou Google Analytics
  2. Jak funguje měření
  3. Jak správně nastavit měření
  4. Struktura účtu
  5. Rozdíl mezi dimenzí a metrikou
  6. Report Publikum -> Přehled
    1. Definice návštěvy
    2. Jak se počítají uživatelé
    3. Prům. doba trvání relace
    4. Míra okamžitého opuštění
  7. Kanály návštěvnosti
  8. UTM parametry
  9. Filtry
  10. Vlastní upozornění
  11. K čemu je Referral Exclusion List
  12. Bacha na Campaign timeout
  13. Limity GA

Pojďme se vrhnout rovnou na první kapitolu.