Close

Průvodce Google Analytics

1. 8. 2019

Seznámím tě s Google Analytics. Nástrojem, který otevírá dveře do webové analytiky.

Co se zde dozvíš

Provedu tě úvodem do Google Analytics. Podíváme se spolu na to, co vůbec Analytics jsou, jak fungují a jak je nastavit.

Pak se vrhneme již na konkrétní přehledy a v nich ukrytá data.

Průvodce je spíše začátečnický. Některým pokročilým nastavením se věnují ostatní články na tomto webu. Možná že i někdy napíši superkrutopřísného průvodce 2.0.

Pro koho průvodce je

Předpokládám, že Google Analytics trochu znáš a že je máš nasazené třeba na vlastním webu. Možná se i občas koukneš na počet návštěv a poplácáš se po rameně, kolik jich je.

Jenže Analytics toho nabízí mnohem víc, než počet návštěv. A navíc pod pojmem návštěva se možná skrývá něco jiného, než si myslíš. I k tomu se dostaneme později.

Jak průvodce používat

Níže najdeš seznam jednotlivých článků. Doporučuji si je postupně otevírat do nové záložky.

Na jednotlivých stránkách průvodce najdeš i odkazy na další články přímo v textu. Neboj se je použít a zahloubat se dál.

A málem bych zapomněl. Průvodce průběžně aktualizuji. Tak se sem nezapomeň vrátit třeba za dva měsíce. Nebo se rovnou přihlaš k newsletteru a o nové verzi ti dám vědět.

Obsah průvodce

  1. Co jsou Google Analytics
  2. Jak správně nastavit měření
  3. Struktura účtu
  4. Rozdíl mezi dimenzí a metrikou
  5. Report Publikum -> Přehled
    1. Definice návštěvy
    2. Jak se počítají uživatelé
    3. Prům. doba trvání relace
    4. Míra okamžitého opuštění
  6. Kanály návštěvnosti
  7. UTM parametry
  8. Filtry
  9. Záchranný výběr dat
  10. Vlastní upozornění
  11. K čemu je Referral Exclusion List
  12. Bacha na Campaign timeout
  13. Limity GA

Pojďme se vrhnout rovnou na první kapitolu.