Průvodce Google Analytics
Seznámím tě s Google Analytics. Nástrojem, který otevírá dveře do webové analytiky.
Co se zde dozvíš
Provedu tě úvodem do Google Analytics. Podíváme se spolu na to, co vůbec Analytics jsou, jak fungují a jak je nastavit.
Pak se vrhneme již na konkrétní přehledy a v nich ukrytá data.
Průvodce je spíše začátečnický. Některým pokročilým nastavením se věnují ostatní články na tomto webu. Možná že i někdy napíši superkrutopřísného průvodce 2.0.
Pro koho průvodce je
Předpokládám, že Google Analytics trochu znáš a že je máš nasazené třeba na vlastním webu. Možná se i občas koukneš na počet návštěv a poplácáš se po rameně, kolik jich je.
Jenže Analytics toho nabízí mnohem víc, než počet návštěv. A navíc pod pojmem návštěva se možná skrývá něco jiného, než si myslíš. I k tomu se dostaneme později.
Jak průvodce používat
Níže najdeš seznam jednotlivých článků. Doporučuji si je postupně otevírat do nové záložky.
Na jednotlivých stránkách průvodce najdeš i odkazy na další články přímo v textu. Neboj se je použít a zahloubat se dál.
A málem bych zapomněl. Průvodce průběžně aktualizuji. Tak se sem nezapomeň vrátit třeba za dva měsíce. Nebo se rovnou přihlaš k newsletteru a o nové verzi ti dám vědět.
Obsah průvodce
- Co jsou Google Analytics
- Jak správně nastavit měření
- Struktura účtu
- Rozdíl mezi dimenzí a metrikou
- Report Publikum -> Přehled
- Kanály návštěvnosti
- UTM parametry
- Filtry
- Záchranný výběr dat
- Vlastní upozornění
- K čemu je Referral Exclusion List
- Bacha na Campaign timeout
- Limity GA
Pojďme se vrhnout rovnou na první kapitolu.