Close

Průměrná doba trvání relace

28. 5. 2019

Prům. doba trvání relace neboli návštěvy je metrika Google Analytics, která označuje dobu mezi první a poslední interakcí návštěvy.

Nejde tak o reálný čas, jak dlouho člověk na webu zůstal.

Analytics totiž nedokážou v základním nastavení změřit čas ztrávený na poslední stránce návštěvy.

A stejně jako v případě návštěvy je interakcí myšlena interakce odeslaná do Analytics. Nikoli interakce uživatele s webem.

Příklad 1

Přijdeš na homepage. Po 2 minutách překlikneš na článek, na něm zůstaneš 5 minut a web zavřeš.

V Analytics uvidíš dobu trvání návštěvy 2 minuty. Počítá se totiž čas mezi první interakcí (načtení homepage) a poslední interakcí (načtení článku).

Doba trvání relace 1
Doba trvání relace 1

Příklad 2

Dostaneš se na tento článek rovnou z Googlu. 4 minuty si ho čteš a pak stránku zavřeš.

Ve statistikách má taková návštěva dobu trvání 0 sekund. Nenastala totiž žádná druhá interakce, takže Analytics nemají od čeho čas odečíst.

Doba trvání relace 2
Doba trvání relace 2