Průměrná doba trvání relace
Prům. doba trvání relace neboli návštěvy je metrika Google Analytics, která označuje dobu mezi první a poslední interakcí návštěvy.
Nejde tak o reálný čas, jak dlouho člověk na webu zůstal.
Analytics totiž nedokážou v základním nastavení změřit čas ztrávený na poslední stránce návštěvy.
A stejně jako v případě návštěvy je interakcí myšlena interakce odeslaná do Analytics. Nikoli interakce uživatele s webem.
Příklad 1
Přijdeš na homepage. Po 2 minutách překlikneš na článek, na něm zůstaneš 5 minut a web zavřeš.
V Analytics uvidíš dobu trvání návštěvy 2 minuty. Počítá se totiž čas mezi první interakcí (načtení homepage) a poslední interakcí (načtení článku).

Příklad 2
Dostaneš se na tento článek rovnou z Googlu. 4 minuty si ho čteš a pak stránku zavřeš.
Ve statistikách má taková návštěva dobu trvání 0 sekund. Nenastala totiž žádná druhá interakce, takže Analytics nemají od čeho čas odečíst.
