Close

Jak nastavit měření do Google Analytics

10. 11. 2020

Začít měřit do Google Analytics je poměrně jednoduché. Stačí projít třemi kroky:

  1. Založení Google Analytics účtu
  2. Vložení měřícího kódu
  3. Kontrola, že se web měří

Tento návod se týká starších Google Analytics, tzv. Universal Analytics. Postup pro nejnovější Google Analytics najdeš v článku Jak nastavit Google Analytics 4.

1) Založení Google Analytics účtu

Pokud zatím žádný Analytics účet nemáš, jdi na analytics.google.com, přihlas se tam svým Google účtem a stiskni tlačítko Registrovat.

Registrace Google Analytics účtu
Registrace Google Analytics účtu

V případě, že již přístup do Google Analytics máš a chceš vytvořit nové, přihlas se do svých Analytics.

V libovolném účtu jdi do Správce a vlevo nahoře klikni na Vytvořit účet.

Vytvoření účtu
Vytvoření účtu

Nyní vyplníš název účtu a název webu a klikneš dole na Získat ID měření. S pojmenováním si nelámej hlavu. Vše jde později změnit.

2) Vložení měřícího kódu

Hned po vytvoření Google Analytics účtu se ti zobrazí následující stránka s měřícím kódem. Případně se na ní dostaneš ve Správci -> Nastavení služby -> Údaje o měření -> Měřící kód.

Měřící kód GA
Měřící kód Google Analytics

Následně máš tři možnosti:

  • Google Tag Manager
  • plugin v CMS
  • vložení Google Analytics kódu do stránky

Doporučuji využít Google Tag Manager. Pokud ho neznáš, mrkni na článek Co je Google Tag Manager. Nastavení je sice mírně složitější, ale pokud plánuješ na měření dále pracovat, investice se vyplatí.

I ostatní varianty jsou validní. Jen vždy vyber jen jednu. Kód jde totiž čistě teoreticky vložit na web i vícekrát. To ti však zničí metriky jako míru okamžitého opuštění, tak to radši nedělej.

Google Tag Manager (GTM)

Budeš potřebovat ID měření (UA ID). To najdeš ve Správci Google Analytics na stránce zmíněné výše nebo v Nastavení služby.

ID měření
ID měření

Nyní ve svém GTM vytvoř novou značku typu Google Analytics.

Track Type zvol Pageview.

U Google Analytics settings vytvoř novou proměnnou a do ní vyplň ID měření.

A na závěr jako pravidlo spouštění vyber All pages.

Vložení GA přes GTM
Vložení Google Analytics přes GTM

Vložení Google Analytics kódu do stránky

Na stránce Správce -> Nastavení služby -> Údaje o měření -> Měřící kód si zkopíruj měřící kód. Ten vypadá takto.

Přesně toto je měřící kód Google Analytics. Říká se mu také tracker.

Tvůj kód bude vypadat úplně stejně, jen ID měření ve tvaru UA-XXXXXXX-X budeš mít jiné. Proto kód kopíruj přímo ze svých Google Analytics a ne odsud.

A tento kód vlož na každou stránku svého webu přímo do hlavičky zdrojového kódu mezi značku <head> a </head>.

Plugin

Řada eshopových a CMS řešení nabíží přímou integraci Analytics v administraci nebo s pomocí pluginu. Tam jen vyplníš ID měření.

Třeba na Shoptetu připojíš Google Analytics dle tohoto návodu.

3) Kontrola, že se web měří

Jakmile měření na web vložíš a jedno, jakým způsobem, zkontroluj, že skutečně funguje.

Nejjednodušší je to v přehledu v reálném čase.

V nových Google Analytics jdi do V reálném čase -> Souhrn.

Nyní na měřeném webu navštiv libovolnou stránku, nebo zadej testovací jako /test-mereni.

V přehledu bys měl vidět, že naskakují noví uživatelé a mezi aktivními stránkami uvidíš svoji navštívenou adresu.

Kontrola měření v přehledu v reálném čase
Kontrola měření v přehledu v reálném čase

Pokud se v přehledu v reálném čase vidíš, máš vyhráno. Web se měří.

Aby však statistiky byly použitelné, je dobré ještě Google Analytics řádně nakonfigurovat. K tomu ti poslouží Návod na úvodní nastavení Google Analytics.