Jak vypadá struktura účtu Google Analytics
Účet Google Analytics se dělí na jednotlivé služby a ty v sobě obsahují výběry dat. S jednoduchou orientací pomůže, když si zapamatuješ:
- účet = firma
- služba = web
- výběr dat = konkrétní pohled na statistiky webu
Např. následující obrázek popisuje, že jako osoba František Rajtmajer mám jeden účet Google Analytics. V něm mám tři služby, což jsou jednotlivé weby, které provozuji. A každá služba má několik výběrů dat jako Hlavní, Záchranný…

Tato struktura se opakuje i v nastavení. Na každé úrovni totiž konfiguruješ něco jiného. Na úrovni účtu řešíš třeba uživatelská oprávnění, u služby nastavuješ propojení s jinými službami a u výběru dat definuješ například cíle nebo použité filtry.

Účet Google
Pro přístup k účtu Google Analytics potřebuješ mít Google účet.
Jeden Google účet může mít přístup do více Analytics účtů (max 100) a zároveň do jednoho Analytics účtu může mít přístup více Google účtů (lidí).
Takže např. Google účet frantisek@rajtmajer.cz má přístup do Analytics účtu František Rajtmajer, ale i do dalších Analytics účtů klientů.
Organizace
U větších účtů Analytics můžeš ještě narazit na organizaci. Jde o úroveň nadřazenou Analytics účtu, takže pod jednou organizací jich může být více.
Využití organizace má smysl ale až u skutečně velkých Analytics účtů a tak se s ní setkáš spíše u mezinárodních korporací.
Pokud si celou strukturu chceš ještě jednou shrnout, přečti si o ní v nápovědě Google Analytics.