Jaké jsou limity Google Analytics
Google Analytics jsou mocný nástroj. Mají však svá technické limity a to jak u GA4, tak především u starších Universal Analytics (GA3).
Limity GA4
- Délka názvu události: 40 znaků
- Počet unikátních názvů událostí: 500
- Délka hodnoty parametru: 100 znaků
- Počet parametrů u každé události: 25
- Délka názvu parametru: 40 znaků
- Počet vlastních dimenzí uživatele: 25
- Délka názvu vlastních dimenzí uživatele: 24
- Délka hodnot vlastních dimenzí uživatele: 36
- Počet vlastních dimenzí události: 50
- Počet vlastních metrik: 50
- Délka hodnot User-ID: 256 znaků
Události
Délka názvu události je maximálně 40 znaků a v jednom účtu můžeš mít až 500 unikátních názvů událostí.
Parametrů událostí
Ke každé události lze poslat maximálně 25 různých parametrů současně. Délka názvu parametru je maximálně 40 znaků a hodnota parametru nesmí být delší než 100 znaků.
Vlastní dimenze a metriky
Dimenzí na úrovni uživatele vytvoříš až 25. Délka jejich názvu je omezena na 24 znaků a délka jejich hodnoty na 36 znaků.
U dimenzí na úrovni události jsou limity volnější a tak jich můžeš založit až 50. Do GA4 je posíláš jako parametry, takže jejich délka se ti musí vejít do 100 znaků.
Vlastních metrik ti GA4 povolí vytvořit 50.
User-ID
Pokud využíváš k identifikaci uživatele User-ID, tak jeho hodnota se musí vměstnat do 256 znaků.
Limity Universal Analytics (GA3)
- Velikost hitu: 8 192 bytů
- Hity za měsíc: 10 mil
- Hity na uživatele a den: 200 tis
- Hity na návštěvu: 500 hitů
- Rychlost odesílání hitů: 20 a pak 2 za sekundu
- Zpoždění zpracování údajů: 24-48 hodin
- Počet vlastních dimenzí a vlastních metrik: 20
- Data import: 25 zdrojů, 1 GB na soubor, 1 MB na řádek
- Limity účtu: 100 GA účtů na Google účet, 50 služeb v účtu, 25 výběrů dat na službu
- Počet cílů: 20
Velikost hitu: 8 192 bytů
Každý jeden požadavek odeslaný na servery Google Analytics se musí vejít do limitu 8 192 bytů. To u normálního měření stránek a událostí není problém. Starosti ti přibudou až v okamžiku, kdy si naimplementuješ Enhanced Ecommerce.
Jak si zjistit velikost hitu posílaného z tvého webu si můžeš zjistit dle návodu na Medio blogu od Andrého Hellera.
Hity za měsíc: 10 mil
V bezplatné verzi můžeš dle podmínek Googlu posílat na jeho servery maximálně 10 miliónů hitů.
Aktuální počet hitů v GA zjistíš v nastavení služby pod položkou Počet požadavků služby.

Pokud tento budeš hranici soustavně překračovat, ukáží ti nejdříve Analytics přátelské varování a následně pak i červenou infromaci o tom, že ti službu Google Analytics zablokují.

Alternativou v takovém případě je buď měření výrazně omezit, nebo přejít na placené Google Analytics 360. Jen si připrav cca 100 tis dolarů ročně.
Hity na uživatele a den: 200 tis
Jeden unikátní uživatel může v jednom dni odeslat maximálně 200 tis hitů.
Hity na návštěvu: 500 hitů
V jedné návštěvě přijmou GA maximálně 500 hitů. Další hity pak již nebudou počítat. Při základní implementaci se na toto číslo většinou nedostaneš. Při měření kliků na každé tlačítko, scrollování a každého pohnutí myší se však na toto číslo dostaneš velmi rychle.
Bohužel GA tě nijak nevarují, že jsi na tento limit narazil. Jednou možností je přes GTM si do cookie ukládat počet odeslaných hitů a jakmile se přiblíží 500, manuálně ukončit session a zahájit novou.
Rychlost odesílání hitů: 20 a pak 2 za sekundu
Analytics omezují rychlost, jakou na něj můžeš data chrlit. V základu začíná na 20 hitech a toto číslo navyšuje o 2 každou sekundu. Takže během prvních dvou sekund nemůžeš poslat 24 hitů.
Při normální implementaci se o toto postará samotný měřící kód. Myslet na to musíš hlavně u Measurement Protocolu.
Tento limit se mírně liší dle toho, jakým způsobem hity odesíláš. Více se dozvíš v nápovědě GA. Jinak limit se nevztahuje na transakční hity.
Zpoždění zpracování údajů: 24-48 hodin
Všechny požadavky na server nezpracují GA hned, ale postupně. U menších účtů několikrát za den. Při více než 200 tis návštěvách za den jen jednou denně.
Rozhodující je půlnoc. I to je důvod, proč jsou o půlnoci ukončeny všechny návštěvy, i když člověk pak pokračuje v prohlížení webu.
Počet vlastních dimenzí a vlastních metrik: 20
Možná o tom nevíš, ale na úrovni služby si v GA můžeš nastavit a pak do GA posílat vlastní dimenze. A nejen z nich si můžeš počítat vlastní metriky.
No a na ně se vztahuje limit. Můžeš si jich nastavit maximálně 20.

Data import: 25 zdrojů, 1 GB na soubor, 1 MB na řádek
Při využití data importů, které umožňují do GA nahrávat další externí data, se vztahují tato omezení:
- 25 zdrojů na jednu službu v GA
- 1 GB na importovaný soubor
- 1 MB na řádek v souboru
Limity účtu: 100 GA účtů na Google účet, 50 služeb v účtu, 25 výběrů dat na službu
Ohledně samotného poskytování si Google klade také své podmínky:
- v jednom Google účtu můžeš mít maximálně 100 Google Analytics účtů
- v jednom GA účtu může být nejvýše 50 služeb
- v jedné službě založíš max 25 výběrů dat
Počet cílů: 20
V jednom výběru dat nevytvoříš více než 20 cílů.
Bacha, cíle nejde mazat, jen deaktivovat.
Hlavní problém u limitů je ten, že krom toho na počet hitů za měsíc tě o jejich překročení GA nijak nevarují. Prostě jen nadbytečná data vyignorují. Je na tobě, abys na limity myslel a případně je řešil.