Co je hit u Google Analytics
Hit v prostředí Google Analytics označuje jeden požadavek na server.
Hit je v podstatě HTTP request odeslaný metodou GET nebo POST na server Googlu. Směřuje na adresu https://www.google-analytics.com/r/collect a jeho podstatná součást je tzv. payload, který obsahuje data o měřené stránce a uživateli.
Jak konkrétní hit vypadá si můžeš zobrazit v Developer Tools prohlížeče. Např. v Chrome stiskni F12, aktualizuj stránku a v záložce Network dej vyhledat collect. Po kliku na konkrétní záznam pak uvidíš přesně to, co Google Analytics tracker na server odeslal.
Ty samé informace ti ukáže i rozšíření WASP.inspector pro Chrome.
Google Analytics rozlišují tři základní typy hitů – pageview, event, ecommerce.
Hit může být interakční nebo neinterakční. Rozdíl je pouze v tom, jak se na jejich základě počítá míra okamžitého opuštění, průměrná doba trvání návštěvy a některé další metriky.
Jak konkrétně hit vypadá tě zase tolik trápit nemusí. Při běžném měření za tebe hit poskládá sám měřící kód Google Analytics a odešle ho. Skládat vlastní hity (hity jakože požadavky, ne hity jako písničky) začneš až při používání Measurement Protocolu.
K posílání hitů se vážou i některé limity.