Close

K čemu slouží záchranný výběr dat

8. 7. 2020

Data v Google Analytics nelze zpětně upravovat. A protože různá nastavení jako filtry některá data zahazují, je lepší mít zálohu pro případ, že v nastavení uděláš chybu.

Záchranný výběr dat ve struktuře účtu
Záchranný výběr dat ve struktuře účtu

A k tomu se využívá právě záchranný výběr dat. Někdy se setkáš též s označením záchranný profil, nefiltrovaný výběr dat nebo raw data.

  1. K čemu slouží
  2. Vytvoření záchranného výběru dat
  3. Nastavení záchranného profilu
  4. Závěr

K čemu slouží

Záchranný výběr dat je kopií dat, nad kterou ale neprovádíš žádné změny, které data modifikují nebo zahazují. Slouží tak jako záloha pro případ, že ve svém hlavním výběru dat uděláš omylem chybu v nastavení a o data nenávratně přijdeš.

Sice ti neumožní data zpětně do svého hlavního výběru dat doplnit, ale alespoň se budeš mít kam podívat, jaká data byla ztracena.

Konkrétně jsem jej nedávno využil v situaci, kdy v hlavním výběru dat byly z URL odstraňovány parametry, jejichž použití jsem zrovna potřeboval vyhodnotit. Naštěstí klient měl připraven i záchranný profil, kde k odstraňování parametrů nedocházelo. Otázku jsem tak mohl zodpovědět bez zásadnějších problémů.

Vytvoření záchranného výběru dat

Záchranný výběr dat je jen dalším výběrem dat, kterých můžeš mít v jedné službě až 25. O tomto i dalších limitech se dočteš v článku Limity Google Analytics.

Založit záchranný výběr dat můžeš dvěma způsoby.

1) Vytvoření nového výběru dat

Ve své službě Google Analytics vytvoříš nový výběr dat, vyplníš mu nastavení výběru dat, nadefinuješ cíle a v případě eshopu zapneš měření elektronického obchodu. Tento postup řeším v části návodu na nastavení Google Analytics.

Tlačítko pro vytvoření nového výběru dat
Tlačítko pro vytvoření nového výběru dat

2) Kopírování výběru dat

Jednodušší a rychlejší postup je přes kopírování výběru dat. Na svém hlavním výběru dat najdeš v Nastavení výběru dat vpravo nahoře tlačítko Kopírovat výběr dat.

Tlačítko Kopírovat výběr dat
Tlačítko Kopírovat výběr dat

Nový výběr dat už jen pojmenuješ a donastavíš.

Nastavení záchranného profilu

Aby byl záchranný výběr dat skutečně záchranný, je potřeba u něj

  • nemít žádné filtry,
  • nevylučovat žádné parametry,
  • nepovolovat filtrování robotů,
  • u vyhledávání na webu nezaškrtávat Odstranit z adresy URL parametry v URL.
Nastavení záchranného výběru dat

Ostatní nastavení výběru dat jsou stejná, jako u hlavního výběru dat.

Závěr

Vytvořit záchranný nefiltrovaný výběr dat je otázkou dvou minut. Je možné, že se do něj následující tři roky nepodíváš, ale až ho jednou potřebovat budeš, investovaných dvou minut nebudeš litovat.



Mohlo by tě zajímat

Nebo se pro inspiraci podívej do rozcestníku článků.