Jak pracovat s filtry v Google Analytics
Filtry slouží v Google Analytics k úpravě zachycených dat. Díky tomu můžeš měnit a opravovat nasbírané údaje.
Můžeš s nimi například vyloučit návštěvnost od lidí z vlastní firmy, zahrnout pouze data pro specifickou složku nebo opravovat chybné parametry v URL či kampaňové proměnné.
Jak filtry fungují
Technicky se filtry aplikují na každý hit. Proto nejde vytvořit filtr na dimenze spojené s návštěvou nebo uživatelem. Návštěvy delší než 2 minuty s jejich pomocí neodfiltruješ.
Filtry se aplikují až od okamžiku, kdy je vytvoříš. Historická data s nimi neupravíš.
Jeden filtr můžeš použít u více výběrů dat v rámci jednoho účtu. Když ale pak filtr v jednom výběru dat upravíš, změní se jeho podoba i pro všechny ostatní výběry.
POZOR: Protože data v Google Analytics nejdou zpětně měnit, mohou filtry napáchat mnoho škod. Pokud si 100 % nevěříš, radši se do nich nepouštěj. A vždy si vytvoř Záchranný výběr dat.
Vliv pořadí filtrů
Analytics prosévají data skrze filtry postupně. Výsledek tak záleží i na pořadí filtrů a výstup z prvního filtru je použit jako vstup u filtru následujícího.
Z toho důvodu jako první aplikuj vylučující filtry a filtry, které oříznou největší množství dat.
Pořadí filtrů se dá na úrovni výběru dat upravit.
Postup přidávání filtrů
Když přidáváš nové filtry, doporučuji dodržet tento postup.
- Ve Spráci Google Analytics jdi do filtrů na úrovni účtu. Zde zkontroluj, zda zamýšlený filtr již neexistuje.
- Nastav filtr dle návodu.
- Přiřaď ho všem vhodným výběrům dat (ne záchrannému!).
- Vlož do Analytics poznámku o nastavení filtru.
- Po pár dnech data zkontroluj.
Doporučené filtry pro Google Analytics
Každý Google Analytics účet by měl mít definované tyto filtry.
Dále doporučuji případě potřeby nastavit i následující filtry.
- Přenos reklamní sestavy z Skliku
- Sloučení subdomén u socialních sítí
- Změna média u sociálních sítí na social
- Získání kategorie produktu z Heuréky do kampaně
- Změna média u Heuréky a zboží.cz na product
- Filtr na přidání domény do adresy stránky
- Filtr na doplnění koncového lomítka
Trápíš se s filtry?
Pokud máš s filtry v Google Analytics nějaký problém, neváhej se mi ozvat. Rád poradím.