Filtr pro získání kategorie produktu z Heureky
Pokud ti na web směřuje návštěvnost z Heureky, uvidíš v přehledu Zdroj / médium většinou celou řadu Heurék.
Abys v takovém případě mohl jednoduše vyhodnotit výkon Heureky jako celku, je potřeba si tabulku Zdroj / médium filtrovat.
Avšak díky filtrům v nastavení Google Analytics si můžeš všechny tyto řádky nechat slít do jednoho. Navíc ani nepřijdeš o informaci, z jaké kategorie na Heuréce návštěvník přišel. Tu budeš mít v dimenzi Kampaň a do dimenze Obsah reklamy se uloží konkrétní URL z Heureky.
Celkem k tomu budeš potřebovat nastavit tři filtry, které
- subdoménu Heureky uloží do Kampaně,
- trasu kampaně uloží do Obsah kampaně
- a zdroj sjednotí na heureka.cz
1. filtr: Heuréka 1 – subdoména do kampaně
Založ první filtr a nastav ho takto:
Název:
Heuréka 1 – subdoména do kampaně
Typ:
Vlastní filtr – Pokročilý filtr
V Pole A → Výpis A:
Zdroj kampaně = ^(.+).(heureka.(cz|sk))$
V Pole B → Výpis B:
nech prázdné
Výstup do → konstruktoru:
Název kampaně = $A1
2. filtr: Heuréka 2 – trasa do obsahu kampaně
Vytvoř druhý filtr dle:
Název:
Heuréka 2 – trasa do obsahu kampaně
Typ:
Vlastní filtr – Pokročilý filtr
V Pole A → Výpis A:
Zdroj kampaně = ^(.+).(heureka.(cz|sk))$
V Pole B → Výpis B:
Odkazující trasa kampaně = (.*)
Výstup do → konstruktoru:
Obsah kampaně = $B1
zaškrtni Pole B je povinné
3. filtr: Heuréka 3 – sjednocení zdroje
Třetí filtr nakonfiguruj jako:
Název:
Heuréka 3 – sjednocení zdroje
Typ:
Vlastní filtr – Pokročilý filtr
V Pole A → Výpis A:
Zdroj kampaně = ^.+.(heureka.(cz|sk))$
V Pole B → Výpis B:
nech prázdné
Výstup do → konstruktoru:
Zdroj kampaně = $A1
Pořadí filtrů
Velmi důležité je zachovat zmíněné pořadí filtrů. Proto jsou i v jejich názvech číslice.
Analytics totiž aplikují filtry v nastaveném pořadí a pokud bys je zpřeházel, nebyly v jednotlivých krocích dostupné potřebné údaje.
Pokud používáš i filtr na změnu média u Heureky a zboží.cz na product, tak tyto tři filtry musíš zařadit ještě před ním.
Do Google Analytics přidej poznámku např. nasazen filtr na získání kategorie produktu do kampaně u Heureky.
A za nějakou dobu ověř, že ti filtr nedělá v datech neplechu.