Jak na jmenné konvence v PPC
Při práci v PPC systémech je nesmírně důležité dodržovat pravidla pojmenování kampaní.
Pomůže mi to se snadnou orientací v inzertním účtu, ale i vyhodnocení bude díky nastaveným jmenným konvencím jednodušší.
Názvy kampaní se také díky UTM parametrům a automatickému značkování přenáší do nástrojů jako jsou Google Analytics. Jednotná a jasná pravidla pro pojmenování tak usnadní orientaci i v nich a bude díky nim snažší srovnávat jednotlivé zdroje návštěvnosti mezi sebou.
Následující pravidla pro pojmenování nejsou žádným univerzálním standardem. Jde o konvence, které jsem časem vyvinul a vyhovují tomu, na co je používám. Neboj se proto vytvořit si konvence vlastní. Hlavně ale nějaké měj.
Pojmenování kampaní v PPC
Do názvů kampaní v PPC účtech se mi osvědčilo vložit typ kampaně, její pozici v marketingovém funnelu a popisný název.
Nepoužívám diakritiku ani mezery. Pro oddělení slov mi slouží podtržítko _ .
Pokud jsi techničtější typ, možná se ti bude hodit takovýto předpis.
<pozice ve funnelu>_<typ kampaně>_<název>
Pozice ve funnelu
Název kampaně začínám označením, jaké části marketingového funnelu kampaň náleží a tedy i co od ní očekávám. Základní rozdělení je na Upper a Lower funnel.
- U = upper funnel, tedy začátek konverzní cesty, vzbuzování povědomí a zájmu
- L =lower funnel, tedy závěr konverzní cesty s cílem konverze na webu
Někdy používám složitější rozdělení dle frameworku SEE-THINK-DO-CARE. Tedy s prefixy S_, T_, D_, C_
Typ kampaně
U typů kampaně používám v Google Ads, Skliku a Bingu základní rozdělení na:
- SEA = vyhledávací kampaně (Search)
- SHO = kampaně v Google nákupech, Bing Shopping Ads či produktové inzeráty v Skliku
- VID = video kampaně
- DIS = kampaně v obsahové síti včetně retargetingu (Display)
- PMAX = Performance Max kampaně
Na sociálních sítích jako je reklama na Metě, TikToku či Pinterestu používám rozdělení dle optimalizace:
- REACH = kampaně optimalizované na dosah
- TRA = kampaně optiamlizované na návštěvnost webu
- CONV = kampaně optimalizované na konverze
Název kampaně
Volím výstižný název, který navíc bude v rámci účtu unikátní.
Napříč různými reklamními systémy se snažím, aby se obdobné kampaně jmenovaly zcela shodně.
Příklady
Konkrétní názvy kampaní, které najdeš v mých účtech, jsou například.
- L_SEA_dle_kategorii
- L_PMAX_top_produkty
- L_DIS_retargeting
- U_VID_brand
- L_VID_dubnova_akce
- U_TRA_akvizice
Názvy retargetingových seznamů
U retargetingových seznamů je nejdpodstatnější informace, jak dlouho v nich uživatelé zůstavají. To zařídím přidáním číslice nebo rozmezí na konec jeho názvu.
A samozřejmě jej pojmenuji tak, aby z názvu bylo jasné, jaké uživatele seznam obsahuje.
Pokud tvořím seznam na delší dobu než 90 dní, tak do jeho názvu uvádím i datum vytvoření. Abych i za několik měsíců věděl, zda už je seznam zaplněný, nebo se ještě plní.
