Close

Jak na jmenné konvence v PPC

11. 6. 2025

Při práci v PPC systémech je nesmírně důležité dodržovat pravidla pojmenování kampaní.

Pomůže mi to se snadnou orientací v inzertním účtu, ale i vyhodnocení bude díky nastaveným jmenným konvencím jednodušší.

Názvy kampaní se také díky UTM parametrům a automatickému značkování přenáší do nástrojů jako jsou Google Analytics. Jednotná a jasná pravidla pro pojmenování tak usnadní orientaci i v nich a bude díky nim snažší srovnávat jednotlivé zdroje návštěvnosti mezi sebou.

Následující pravidla pro pojmenování nejsou žádným univerzálním standardem. Jde o konvence, které jsem časem vyvinul a vyhovují tomu, na co je používám. Neboj se proto vytvořit si konvence vlastní. Hlavně ale nějaké měj.

Pojmenování kampaní v PPC

Do názvů kampaní v PPC účtech se mi osvědčilo vložit typ kampaně, její pozici v marketingovém funnelu a popisný název.

Nepoužívám diakritiku ani mezery. Pro oddělení slov mi slouží podtržítko _ .

Pokud jsi techničtější typ, možná se ti bude hodit takovýto předpis.

<pozice ve funnelu>_<typ kampaně>_<název>

Pozice ve funnelu

Název kampaně začínám označením, jaké části marketingového funnelu kampaň náleží a tedy i co od ní očekávám. Základní rozdělení je na Upper a Lower funnel.

  • U = upper funnel, tedy začátek konverzní cesty, vzbuzování povědomí a zájmu
  • L =lower funnel, tedy závěr konverzní cesty s cílem konverze na webu

Někdy používám složitější rozdělení dle frameworku SEE-THINK-DO-CARE. Tedy s prefixy S_, T_, D_, C_

Typ kampaně

U typů kampaně používám v Google Ads, Skliku a Bingu základní rozdělení na:

  • SEA = vyhledávací kampaně (Search)
  • SHO = kampaně v Google nákupech, Bing Shopping Ads či produktové inzeráty v Skliku
  • VID = video kampaně
  • DIS = kampaně v obsahové síti včetně retargetingu (Display)
  • PMAX = Performance Max kampaně

Na sociálních sítích jako je reklama na Metě, TikToku či Pinterestu používám rozdělení dle optimalizace:

  • REACH = kampaně optimalizované na dosah
  • TRA = kampaně optiamlizované na návštěvnost webu
  • CONV = kampaně optimalizované na konverze

Název kampaně

Volím výstižný název, který navíc bude v rámci účtu unikátní.

Napříč různými reklamními systémy se snažím, aby se obdobné kampaně jmenovaly zcela shodně.

Příklady

Konkrétní názvy kampaní, které najdeš v mých účtech, jsou například.

  • L_SEA_dle_kategorii
  • L_PMAX_top_produkty
  • L_DIS_retargeting
  • U_VID_brand
  • L_VID_dubnova_akce
  • U_TRA_akvizice

Názvy retargetingových seznamů

U retargetingových seznamů je nejdpodstatnější informace, jak dlouho v nich uživatelé zůstavají. To zařídím přidáním číslice nebo rozmezí na konec jeho názvu.

A samozřejmě jej pojmenuji tak, aby z názvu bylo jasné, jaké uživatele seznam obsahuje.

Pokud tvořím seznam na delší dobu než 90 dní, tak do jeho názvu uvádím i datum vytvoření. Abych i za několik měsíců věděl, zda už je seznam zaplněný, nebo se ještě plní.

Příklad pojmenování retargetingových seznamů v Skliku
Příklad pojmenování retargetingových seznamů v Skliku