Jmenné konvence v PPC
Při práci v PPC systémech je nesmírně důležité dodržovat určitá pravidla pojemnování.
Pomůže ti to v lehké orientaci v účtu, ale i vyhodnocení bude díky nastaveným jmenným konvencím jednodušší.
Navíc názvy kampaní nebo sestav lze použít ve filtrech a tak jistě oceníš, že retargeting se všude jmenuje pořád stejně.
Následující pravidla pro pojmenování nejsou žádným univerzálním standardem. Jde o konvence, které jsem časel vyvinul a vyhovují tomu, na co je používám.
Neboj se proto vytvořit si konvence vlastní. Hlavně ale nějaké měj.
Pojmenování kampaní v PPC
Do názvů kampaní v PPC účtech se mi osvědčilo vložit typ kampaně, název a případně cílené zařízení a zemi.
Nepoužívej diakritiku ani mezery. Pro oddělení slov je nejlepší podtržítko _ .
Pokud jsi techničtější typ, možná se ti bude hodit takovýto předpis.
(<země>)_<typ kampaně>_<název kampaně>_(<zařízení>)
Země
Pro zemi použij zkratku CZ, SK, UK…. nic složitého.
Pokud cílíš jen na jednu zemi, tak ji není potřeba do názvu kampaně uvádět.
Typ kampaně
U typů kampaně už je to složitější. Rozdělení je opět na tobě a je nanejvýš vhodné si jej uzpůsobit svým potřebám.
Odrazit se můžeš od základního členění:
- S = vyhledávací kampaně (Search)
- PLA = produkové kampaně (Product Listing Ads)
- R = retargetingové kampaně
- DR = dynamický retargeting
- D = ostatní kampaně v obsahové síti (Display)
- V = video kampaně
- DSA = dynamické kampaně (Dynamic Search Ads)
Název kampaně
Zvol výstižný název, který navíc bude v rámci účtu unikátní.
Zařízení
V případě, že kampaně cílí jen na konkrétní typ zařízení, připoj k názvu kampaně ještě desktop, mobile nebo tablet.
Pokud kampaň cílí na všechny typy zařízení, tak typ zařízení do názvu nevkládej.
Pojmenování sestav
Pro sestavy vypusť z názvu zemi a zařízení a naopak přidej typ inzerátů, které sestava obsahuje.
<typ kampaně>_<název sestavy>_(<typ inzerátu>)
Typ kampaně
I u sestav uveď, v jakém typu kampaně je.
Název sestavy
Možná tě to překvapí, ale sestavu pojmenuj. Nějak.
Typ inzerátu
Každá sestava by měla obsahovat jen jeden typ inzerátů. U vyhledávání nebo PLA to řešit nemusíš, ale u obsahových kampaní nebo retargetingu se vyplatí jednotlivé typy inzerátů oddělit dle klíče:
- Ban = bannery
- Resp = responzivní či kombinované inzeráty
- Html5 = bannery v HTML 5
- Text = textové inzeráty
A jak výsledné názvy kampaní či sestav vypadají? No třeba takhle:
- S_notebooky_desktop
- PLA_mobily
- SK_D_zajmy_podnikani_Ban
- R_vsichni_Resp
Názvy retargetingových seznamů
U retargetingových seznamů je nejdpodstatnější informace, jak dlouho v nich uživatelé zůstavají. To zařídíš přidáním číslice nebo rozmezí na konec jeho názvu.
A samozřejmě jej pojmenuj tak, aby z názvu bylo jasné, jaké uživatele seznam obsahuje.
Pokud tvoříš seznam na delší dobu než 90 dní, tak do jeho názvu uveď i datum vytvoření. Abys i za několik měsíců věděl, zda už je seznam zaplněný, nebo se ještě plní.
