Close

Jak na jmenné konvence v PPC

16. 6. 2021

Při práci v PPC systémech je nesmírně důležité dodržovat pravidla pojmenování kampaní a sestav.

Pomůže ti to v lehké orientaci v účtu, ale i vyhodnocení bude díky nastaveným jmenným konvencím jednodušší.

Navíc názvy kampaní používáš nejen ve filtrech a tak jistě oceníš, že retargeting se všude jmenuje pořád stejně.

Následující pravidla pro pojmenování nejsou žádným univerzálním standardem. Jde o konvence, které jsem časem vyvinul a vyhovují tomu, na co je používám. Neboj se proto vytvořit si konvence vlastní. Hlavně ale nějaké měj.

Pojmenování kampaní v PPC

Do názvů kampaní v PPC účtech se mi osvědčilo vložit typ kampaně, typ kreativy a název.

Nepoužívej diakritiku ani mezery. Pro oddělení slov je nejlepší podtržítko _ .

Pokud jsi techničtější typ, možná se ti bude hodit takovýto předpis.

<typ kampaně>_<typ kreativy>_<název kampaně>

Typ kampaně

U typů kampaně použij základní rozdělení na:

  • S = vyhledávací kampaně (Search)
  • PLA = produkové kampaně (Product Listing Ads)
  • R = retargetingové kampaně (Retargeting)
  • D = ostatní kampaně v obsahové síti (Display)

Typ kreativy

Typ kreativy udává, zda jde o banner, video či něco jiného. Každý typ kreativy dávám kvůli jinému výkonu a často i cílení do samostatné kampaně a proto se promítá i do samotného názvu kampaně.

  • TEXT = textové inzeráty ve vyhledávání
  • BAN = bannery
  • RESP = responzivní a kombinované inzeráty
  • BRA = formát branding od Seznamu
  • VID = video
  • DYN = dynamické reklamy z feedu a DSA (Dynamic Search Ads)

Název kampaně

Zvol výstižný název, který navíc bude v rámci účtu unikátní.

Příklady

Konkrétní názvy kampaní, které najdeš v mých účtech, jsou například.

  • S_TEXT_kategorie_produktu
  • S_DYN_dsa
  • PLA_DYN_smart_shopping
  • R_BAN_produkty
  • R_RESP_letni_akce
  • R_DYN_vse
  • D_VID_prospekting
  • D_BRA_novinky

Pojmenování sestav

V názvu sestavy zopakuj typ kampaně a typ kreativy, který je i v názvu kampaně. Ten dále doplň o zvolené cílení.

<typ kampaně>_<typ kreativy>_<cílení>

A jak výsledné názvy sestav vypadají? No třeba takhle:

  • S_TEXT_lezaky
  • S_DYN_vsechny_stranky
  • PLA_DYN_marzovost1
  • R_BAN_pridali_do_kosiku
  • R_RESP_byli_na_kategorii_produktu
  • R_DYN_vsichni
  • D_VID_zajmy
  • D_BRA_umisteni_novinkycz

Názvy retargetingových seznamů

U retargetingových seznamů je nejdpodstatnější informace, jak dlouho v nich uživatelé zůstavají. To zařídíš přidáním číslice nebo rozmezí na konec jeho názvu.

A samozřejmě jej pojmenuj tak, aby z názvu bylo jasné, jaké uživatele seznam obsahuje.

Pokud tvoříš seznam na delší dobu než 90 dní, tak do jeho názvu uveď i datum vytvoření. Abys i za několik měsíců věděl, zda už je seznam zaplněný, nebo se ještě plní.

Příklad pojmenování retargetingových seznamů v Skliku
Příklad pojmenování retargetingových seznamů v Skliku