Co je Sklik
Sklik je inzertní systém od českého seznamu pro nastavení online reklamy. Je tak českou alternativou ke Google Ads.
Kde se reklamy zobrazují
Reklamy nastavené přes Sklik se mohou zobrazit na těchto místech:
Vyhledávání na seznam.cz
Nejzákladnější forma reklamy se zobrazuje v podobě produktových inzerátů či textových inzerátů při vyhledávání na seznam.cz.
Partnerské weby
Na webech v tzv. partnerské síti Skliku se zobrazují bannery, responzivní reklamy či dokonce videa od inzerentů. Pokud tě zajímá
U videí
S reklamou se setkáši i před či v průběhu videí na serverech jako seznamzpravy.cz či televizeseznam.cz.
Jak s reklamou na Skliku začít
Pokud chceš reklamu na Skliku využít a začít s její pomocí přivádět zákazníky na svůj web, tak postupuj takto.
1) Založ si účet v Skliku
S pomocí Seznam účtu se registruj na sklik.cz.
2) Nastav platbu za reklamy
Reklama něco stojí a tak je potřeba buď dobít kredit převodem, nebo zadat platební kartu v klientské zóně Skliku.
3) Vytvoř kampaně
V prostědí Skliku naklikej své první kampaně. Buď svépomocí nebo využij služeb PPC specialisty.
Pro přípravů se ti bude hodit tato specifikace bannerů či požadavky na reklamní obrázky.
4) Dokonči technické nastavení
Aby reklama dobře fungovala, je ještě potřeba nastavit
- měření konverzí,
- sběr retargetingu,
- sběr dynamického retargetingu.
S tím ti pomůže webový analytik.
5) Vyhodnocuj úspěčnost
Výsledky kampaní pravidelně kontroluj. Co vyhodnocovat se odvíjí od cílů tvého webu, ale v případě e-shopů ti dobře poslouží PNO.
Má cenu Sklik používat?
Síla Skliku spočívá především v jeho obsahových a video webech. Kampaně typu dynamický retargeting tak bývají velmi úspěšné. Reklama ve vyhledávání oproti Googlu dosahuje přibližně desetinových objemů, ale to záleží obor od oboru.
Přesto doporučuji v českém prostředí Sklik reklamu do online marketingového mixu zařadit. Pokud s ní potřebuješ pomoci, klidně se mi ozvi.