Close

Jak připravit podklady pro responzivní reklamy

26. 11. 2020

Responzivní reklamy (v Skliku nazývané kombinované) jsou formát, u kterého inzertní systém seskládá výsledný banner ze zadaných textů a obrázků sám.

Pro jejich vytvoření potřebuješ texty a obrázky dle následující specifikace. Resp. přesnou specifikaci najdeš v nápovědě inzerních systémů. V tomto článku se však dočteš požadavky, které usnadní následné použití textů a obrázků jak na Googlu, tak na Seznamu.

Texty pro responzivní reklamy

Texty se skládají ze tří částí, přičemž každá je limitovaná maximálním počtem znaků.

  • krátký titulek (30 znaků Ads, 25 znaků Sklik)
  • popisek (90 znaků)
  • dlouhý titulek (90 znaků)

Při psaní textů mysli na to, že se zobrazuje buď krátký titulek a popisek, jen krátký titulek nebo jen dlouhý titulek. Ve všech kombinacích musí text dávat smysl. Navíc má ladit s doplněným obrázkem.

Obrázky responzivních reklam

Dále potřebuješ obrázek a logo, oboje ve čtvercovém a obdélníkovém formátu.

U obrázků je nutné dodržet následující požadavky.

  • rozměry
    • obdélníkový obrázek 1 200 x 628 px
    • čtvercový obrázek 1 080 x 1 080 px,
    • obdélníkové logo 1 200 x 300 px,
    • čtvercové logo 1 200 x 1 200 px,
  • poměr stran musí být přesně 1:1 (čtverec) a 1,91:1 (obdélník),
  • velikost obrázku max 1 MB,
  • formát .jpg, .png, neanimovaný .gif.

Pro lepší výkon u obrázků doporučuji:

  • do obrázků nevkládej žádné texty ani loga (Sklik to dokonce zakazuje),
  • nejlepší je fotka s minimálními grafickými zásahy,
  • neumisťuj do nich tlačítko.

Další podklady pro reklamy

Podívej se rovnou i na pokyny pro bannery, obrázky na Facebook a Instagram a pro přípravu videí.