Jak připravit podklady pro responzivní reklamy
Responzivní reklamy (v Skliku nazývané kombinované) jsou formát, u kterého inzertní systém seskládá výsledný banner ze zadaných textů a obrázků sám.
Pro jejich vytvoření potřebuješ texty a obrázky dle následující specifikace. Resp. přesnou specifikaci najdeš v nápovědě inzerních systémů. V tomto článku se však dočteš požadavky, které usnadní následné použití textů a obrázků jak na Googlu, tak na Seznamu.
Texty pro responzivní reklamy
Texty se skládají ze tří částí, přičemž každá je limitovaná maximálním počtem znaků.
- krátký titulek (30 znaků Ads, 25 znaků Sklik)
- popisek (90 znaků)
- dlouhý titulek (90 znaků)
Při psaní textů mysli na to, že se zobrazuje buď krátký titulek a popisek, jen krátký titulek nebo jen dlouhý titulek. Ve všech kombinacích musí text dávat smysl. Navíc má ladit s doplněným obrázkem.
Obrázky responzivních reklam
Dále potřebuješ obrázek a logo, oboje ve čtvercovém a obdélníkovém formátu.
U obrázků je nutné dodržet následující požadavky.
- rozměry
- obdélníkový obrázek 1 200 x 628 px
- čtvercový obrázek 1 080 x 1 080 px,
- obdélníkové logo 1 200 x 300 px,
- čtvercové logo 1 200 x 1 200 px,
- poměr stran musí být přesně 1:1 (čtverec) a 1,91:1 (obdélník),
- velikost obrázku max 1 MB,
- formát .jpg, .png, neanimovaný .gif.
Pro lepší výkon u obrázků doporučuji:
- do obrázků nevkládej žádné texty ani loga (Sklik to dokonce zakazuje),
- nejlepší je fotka s minimálními grafickými zásahy,
- neumisťuj do nich tlačítko.
Další podklady pro reklamy
Podívej se rovnou i na pokyny pro bannery, obrázky na Facebook a Instagram a pro přípravu videí.