Close

Jak připravit podklady pro responzivní reklamy

26. 11. 2020

Responzivní reklamy (v Skliku nazývané kombinované) jsou formát, u kterého inzertní systém seskládá výsledný banner ze zadaných textů a obrázků sám.

Pro jejich vytvoření potřebuješ texty a obrázky dle následující specifikace. Resp. přesnou specifikaci najdeš v nápovědě inzerních systémů. V tomto článku se však dočteš požadavky, které usnadní následné použití textů a obrázků jak na Googlu, tak na Seznamu.

Obrázky responzivních reklam

Potřebuješ obrázek a logo, oboje ve čtvercovém a obdélníkovém formátu.

U obrázků je nutné dodržet následující požadavky.

  • rozměry
    • obdélníkový obrázek 1 200 x 628 px
    • čtvercový obrázek 1 080 x 1 080 px,
    • obdélníkové logo 1 200 x 300 px,
    • čtvercové logo 1 200 x 1 200 px,
  • poměr stran musí být přesně 1:1 (čtverec) a 1,91:1 (obdélník),
  • velikost obrázku max 1 MB,
  • formát .jpg, .png, neanimovaný .gif.

Dále respektuj tato omezení:

  • do obrázků nevkládej žádné texty ani loga,
  • nejlepší je fotka s minimálními grafickými zásahy,
  • neumisťuj do nich tlačítko.

Texty pro responzivní reklamy

Texty se skládají ze tří částí, přičemž každá je limitovaná maximálním počtem znaků. Většinou si je správce reklamy připraví sám, takže je dodávat nemusíš.

  • krátký titulek (30 znaků Ads, 25 znaků Sklik)
  • popisek (90 znaků)
  • dlouhý titulek (90 znaků)

Při psaní textů mysli na to, že se zobrazuje buď krátký titulek a popisek, jen krátký titulek nebo jen dlouhý titulek. Ve všech kombinacích musí text dávat smysl. Navíc má ladit s doplněným obrázkem.

Další podklady pro reklamy

Podívej se rovnou i na pokyny pro bannery, obrázky na Facebook a Instagram a pro přípravu videí.