Jak připravit bannery pro Google Ads a Sklik
Pokud chceš zobrazit prostřednictvím obsahové sítě Googlu a Seznamu bannery na cizích webech, je potřeba je připravit v definovaných formátech.
Technické požadavky na bannery
Zatímco Sklik má formátů 10, tak Google Ads dokonce 20. A to se ještě ne 100% překrývají.
Proto je nejlepší nevytvářet bannery ve všech rozměrech, ale pouze v následujících, které jdou použít v Google Ads i Skliku.
- 300 x 250 px
- 300 x 600 px
- 320 x 100 px
- 160 x 600 px
- 728 x 90 px
Pokud chceš využít formátů více, tak pro Google Ads můžeš ještě připravit:
- 336 x 280 px
- 930 x 180 px
a pro Sklik:
- 300 x 300 px
- 480 x 300 px
- 480 x 480 px
- 970 x 310 px
Dalšími požadavky jsou:
- formát .jpg, .png a .gif,
- max. velikost 150 kB,
- u animovaného banneru ve formátu HTML5 nesmí animace trvat déle než 30 sekund.
V Skliku se setkáš ještě s formátem branding. Ten má své samostatné požadavky, které najdeš v pravidlech pro branding v nápovědě Skliku a další dovysvětlení a ukázky chyb v článku od Hanky.
Doporučení k bannerům
Pro nejlepší výkon bannerů doporučuji, aby splňovaly následující:
- jsou založeny na zajímavé fotce / grafice, ne na textu,
- je na nich minimum textu – nejlépe jen jedno krátké sdělení,
- je na nich vizuálně ztvárněno tlačítko s výzvou k akci (Podívat se, Zjistěte si více, Přejít na katalog…),
- obsahují logo společnosti (u Ads je logo dokonce povinné),
- na větších rozměrech (pokud se tam vejde), uvádějí i www. adresu cílového webu,
- i laikovi je z banneru jasné, co propagovaný produkt / služba nabízí,
- nemají žádný rámeček,
- texty a tlačítka nejsou u okrajů banneru (kvůli ořezům).
U výzev k akci a textů tlačítek si dej pozor na to, že třeba tlačítko Chci půjčku nebo Koupit může být pro část lidí příliš závazné a budou se bát kliknout (spíše na nevědomé úrovni, než že by si mysleli, že kliknutím na banner si rovnou vezmou půjčku). Proto především u brandových nebo akvizičních kampaní vol raději méně závazné formulace.
Další podklady pro reklamy
Podívej se rovnou i na pokyny pro responzivní reklamy, obrázky pro Facebook s Instagramem a pro přípravu videí.
- Jak připravit podklady pro responzivní reklamy
- Jak připravit obrázky pro reklamy na Facebooku a Instagramu
- Jak připravit video pro Meta reklamy
Za konzultaci k článku děkuji Pavlu Benešovi, Martinu Limburskému a Janu Bělohradskému.