Close

Jak připravit bannery pro Google Ads a Sklik

16. 12. 2020

Pokud chceš zobrazit prostřednictvím obsahové sítě Googlu a Seznamu bannery na cizích webech, je potřeba je připravit v definovaných formátech.

Technické požadavky na bannery

Zatímco Sklik má formátů 10, tak Google Ads dokonce 20. A to se ještě ne 100% překrývají.

Proto je nejlepší nevytvářet bannery ve všech rozměrech, ale pouze v následujících, které jdou použít v Google Ads i Skliku.

  • 300 x 250 px
  • 300 x 600 px
  • 320 x 100 px
  • 160 x 600 px
  • 728 x 90 px

Pokud chceš využít formátů více, tak pro Google Ads můžeš ještě připravit:

  • 336 x 280 px
  • 930 x 180 px

a pro Sklik:

  • 300 x 300 px
  • 480 x 300 px
  • 480 x 480 px
  • 970 x 310 px

Dalšími požadavky jsou:

  • formát .jpg, .png a .gif,
  • max. velikost 150 kB,
  • u animovaného banneru ve formátu HTML5 nesmí animace trvat déle než 30 sekund.

V Skliku se setkáš ještě s formátem branding. Ten má své samostatné požadavky, které najdeš v pravidlech pro branding v nápovědě Skliku a další dovysvětlení a ukázky chyb v článku od Hanky.

Doporučení k bannerům

Pro nejlepší výkon bannerů doporučuji, aby splňovaly následující:

  • jsou založeny na zajímavé fotce / grafice, ne na textu,
  • je na nich minimum textu – nejlépe jen jedno krátké sdělení,
  • je na nich vizuálně ztvárněno tlačítko s výzvou k akci (Podívat se, Zjistěte si více, Přejít na katalog…),
  • obsahují logo společnosti (u Ads je logo dokonce povinné),
  • na větších rozměrech (pokud se tam vejde), uvádějí i www. adresu cílového webu,
  • i laikovi je z banneru jasné, co propagovaný produkt / služba nabízí,
  • nemají žádný rámeček,
  • texty a tlačítka nejsou u okrajů banneru (kvůli ořezům).

U výzev k akci a textů tlačítek si dej pozor na to, že třeba tlačítko Chci půjčku nebo Koupit může být pro část lidí příliš závazné a budou se bát kliknout (spíše na nevědomé úrovni, než že by si mysleli, že kliknutím na banner si rovnou vezmou půjčku). Proto především u brandových nebo akvizičních kampaní vol raději méně závazné formulace.

Další podklady pro reklamy

Podívej se rovnou i na pokyny pro responzivní reklamy, obrázky pro Facebook s Instagramem a pro přípravu videí.

Za konzultaci k článku děkuji Pavlu Benešovi, Martinu Limburskému a Janu Bělohradskému.