Close

Jak přenést název sestavy z Skliku do Google Analytics

18. 11. 2020

V základu automatické značkování (automatické tagování URL) reklam v Skliku přenáší do Google Analytics prostřednictvím UTM parametrů pouze zdroj, médium a kampaň.

Určitě by se ti ale líbilo v GA vidět statistiky návštěv, míry okamžitého opuštění atd. i na úrovni reklamních sestav v kampaních tak, jak to umožňuje automatické značkování URL v Google Ads.

Docílit toho lze, jen si musíme pohrát s filtry v Google Analytics.

Jak filtr funguje

Ze všeho nejdříve je potřeba upravit si, co se v automatickém tagování URL v Skliku do jednotlivých polí posílá. Do pole utm_campaign totiž vměstnáš název kampaně i reklamní sestavy a oddělíš je svislítkem (|). A podle něj pak v GA hodnotu utm_campaign rozdělíš zpět na název reklamní sestavy a kampaně.

Budeš potřebovat dokonce sérii dvou filtrů. Ten první vytáhne název sestavy a uloží ho do příslušného pole v Google Analytics. Druhý filtr pak přepíše původní název kampaně (ve kterém máš nyní kampaň | sestava) jen hodnotou pro kampaň. Využiješ k tomu drobet regulárních výrazů.

Úprava automatického značkování v Skliku

Ze všeho nejdříve si otevři příslušný účet v Skliku a přejdi do Nástroje -> Automatické tagování URL.

Pokud je automatické tagování vypnuté, zapni ho.

Vyplň parametry dle této tabulky:

UTM parametrHodnota
utm_source seznam
utm_medium {medium}
utm_campaign {campaign}|{adgroup}
utm_content {adtitle}
utm_term {keyword}

Důležité je hlavně, aby v utm_campaign byly obě hodnoty {campaign} i {adgroup} a odděleny svislítkem (to napíšeš jako pravý alt + w), viz. užitečné klávesové zkratky.

Vše by pak mělo vypadat jako na tomto obrázku.

Nastavení autotaggingu v Skliku
Nastavení autotaggingu v Skliku

Nezapomeň uložit.

Nastavení filtrů

Nyní se konečně dostáváme k nastavení filtrů. Ve výběru dat vytvoř postupně tyto dva filtry.

1. filtr pro přesun názvu sestavy

Název:
Rozdělení kampaně a sestavy z Skliku 1 – sestava

Typ:
Vlastní filtr – Pokročilý filtr

V Pole A → Výpis A:
Název kampaně =  ^(.+)|(.+)$

V Pole B → Výpis B:
Zdroj kampaně = seznam

Výstup do → konstruktoru:
Reklamní sestava kampaně = $A2

Pole B je povinné

Mělo by to vypadat takto.

Filtr na Rozdělení kampaně a sestavy z Skliku, část sestava
Filtr na Rozdělení kampaně a sestavy z Skliku, část sestava

Ulož a jdi rovnou na druhý filtr.

2. filtr pro přepsání kampaně

Název:
Rozdělení kampaně a sestavy z Skliku 2 – kampaň

Typ:
Vlastní filtr – Pokročilý filtr

V Pole A → Výpis A:
Název kampaně =  ^(.+)|(.+)$

V Pole B → Výpis B:
Zdroj kampaně = seznam

Výstup do → konstruktoru:
Název kampaně = $A1

Pole B je povinné

Tedy přesně dle tohoto obrázku.

Rozdělení kampaně a sestavy z Skliku, část kampaň
Rozdělení kampaně a sestavy z Skliku, část kampaň

Dej si pozor, aby filtry byly ve výběru dat právě v tomto pořadí. Jinak to fungovat nebude!

Rozšíření o Facebook

Pokud chceš přenosu sestavy do Google Analytics dosáhnout i u kampaní na Facebooku, tak nastav značkování ve Správci reklam Facebooku následovně.

Automatické značení kampaní na Facebooku
Automatické značení kampaní na Facebooku

A v obou filtrech nahoře uprav podmínku

V Pole B → Výpis B:
Zdroj kampaně = seznam|facebook

Změněná podmínka ve filtru pro Facebook
Změněná podmínka ve filtru pro Facebook

Díky tomu se filtr bude aplikovat i na návštěvnost z Facebooku a Instagramu.

Dokončení

A to je vše. Doporučuji ještě dvě věci:

  • zadej do GA poznámku, že jsi nové filtry nastavil (např. nastaven filtr pro přenos reklamní sestavy z Skliku),
  • za několik dní ověř správné přenášení údajů o návštěvnosti.