Filtr na sloučení subdomén u sociálních sítí
Facebook monitoruje každý odkaz, který z něj vede na ostatní weby. To se pak projevuje tak, že v Google Analytics v přehledu zdroj / médium vidíš celou řadu Facebooků.

Facebook tím označuje, jakým způsobem se k tobě návštěvník dostal. m.facebook.com pochopitelně značí návštěvu z mobilního zařízení. l.facebook.com zase, že uživatel nejprve prošel přes Link Shim, což je nástroj Facebooku na kontrolu bezpečnosti odkazů. No a lm.facebook.com si už domyslíš sám.
Podobná situace je i u Instagramu a Messengeru.
Jenže tahle informace tě většinou nezajímá a chceš prostě vidět, kolik lidí z Facebooku jako celku přišlo.
A na to použijeme filtr. Ten všechny subdomény Facebooku, Instagramu a Messengeru sloučí do jedné.
Nastavení filtru pro sloučení zdrojů ze sociálních sítí v Universal Analytics
Nový filtr nakonfiguruj následovně:
Název:
Sloučení subdomén sociálních sítí
Typ:
Vlastní filtr – Pokročilý filtr
V Pole A → Výpis A:
Zdroj kampaně = (^|\.)(facebook|instagram|messenger)\.com$
V Pole B → Výpis B:
Médium kampaně = referral
Výstup do → konstruktoru:
Zdroj kampaně = $A2.com
Pole B je povinné
Ukázka nakonfigurovaného filtru
Jo a samozřejmě nezapomeň dát do Google Analytics poznámku, že jsi filtr nasadil (např. nasazen filtr na sloučení subdomén sociálních sítí).
Po pár dnech si taky ověř, že se ti data upravují správně.
Hodit se ti může i filtr na změnu média u sociálních sítí na social.
Nastavení v Google Analytics 4
I v Google Analytics 4 má tato situace řešení. Nevyužiješ však filtry, ale Modifikaci událostí v nastavení data streamu.
V ní nastavíš, že pokud source končí na facebook.com, tak chceš nahradit source za facebook.com.

Obdobně opravíš rozdrobený zdroj i pro Instagram a Messenger.