Close

Filtr na sloučení subdomén u sociálních sítí

9. 6. 2022

Facebook monitoruje každý odkaz, který z něj vede na ostatní weby. To se pak projevuje tak, že v Google Analytics v  přehledu zdroj / médium vidíš celou řadu Facebooků.

Rozdrobené zdroje návštěvnosti z Facebooku
Rozdrobené zdroje návštěvnosti z Facebooku

Facebook tím označuje, jakým způsobem se k tobě návštěvník dostal. m.facebook.com pochopitelně značí návštěvu z mobilního zařízení. l.facebook.com zase, že uživatel nejprve prošel přes Link Shim, což je nástroj Facebooku na kontrolu bezpečnosti odkazů. No a lm.facebook.com si už domyslíš sám.

Podobná situace je i u Instagramu a Messengeru.

Jenže tahle informace tě většinou nezajímá a chceš prostě vidět, kolik lidí z Facebooku jako celku přišlo.

A na to použijeme filtr. Ten všechny subdomény Facebooku, Instagramu a Messengeru sloučí do jedné.

Nastavení filtru pro sloučení zdrojů ze sociálních sítí v Universal Analytics

Nový filtr nakonfiguruj následovně:

Název:
Sloučení subdomén sociálních sítí

Typ:
Vlastní filtr – Pokročilý filtr

V Pole A → Výpis A:
Zdroj kampaně =  (^|\.)(facebook|instagram|messenger)\.com$

V Pole B → Výpis B:
Médium kampaně = referral

Výstup do → konstruktoru:
Zdroj kampaně = $A2.com

Pole B je povinné

Ukázka nakonfigurovaného filtru

Filtr sloučení subdomén sociálních sítí
Filtr sloučení subdomén sociálních sítí

Jo a samozřejmě nezapomeň dát do Google Analytics poznámku, že jsi filtr nasadil (např. nasazen filtr na sloučení subdomén sociálních sítí).

Po pár dnech si taky ověř, že se ti data upravují správně.

Hodit se ti může i filtr na změnu média u sociálních sítí na social.

Nastavení v Google Analytics 4

I v Google Analytics 4 má tato situace řešení. Ovšem ne přímo v GA4. Ty mají totiž možnosti úpravy dat velmi omezené a tak je potřeba si zdroje u Facebooku sloučit jinde.

A to buď při zpracování dat např. v Keboole, nebo při zobrazení dat např. v Looker Studiu.