Jak měřit odchozí odkazy s pomocí GTM
Google Analytics již v základu zjistí, odkud se návštěvník na tvůj web dostal. Pokud máš na webu ale odkazy na další weby a chceš je měřit, tak už je potřeba měření donastavit s pomocí Google Tag Manageru.
Jde o měření odchozích odkazů (tzv. Outbound links) a např. zde na nazakladedat.cz měřím s pomocí této značky prokliky na můj web rajtmajer.cz. Takže když klikneš na odkaz v předchozí větě, odešle se do Google Analytics událost, kterou mám i nastavenou jako cíl. Dokonce vidím, na jaké stránky se lidé proklikávají.
Jak měření odchozích prokliků funguje?
Princip je takový, že GTM nastavíme tak, aby sledoval kliknutí na všechny odkazy na webu krom těch, které vedou na naší doménu. Nezajímají nás totiž interní prokliky, ale jen ty vedoucí mimo náš web.
A pokud k takovému prokliku dojde, odešleme do Google Analytics událost s údaji o tom, na jakou doménu a na jakou stránku proklik vedl.
Postup nastavení měření odchozích odkazů
Nyní bych zde mohl rozepsat krok za krokem, jak vytvořit jednotlivé proměnné, pravidla a jak značku nastavit.
Avšak proč si práci neušetřit. Stáhni si předpřipravenou šablonu a jen ji do GTM naimportuj.
Tato šablona ti poslouží v případě měření do Google Analytics ve verzi Universal Analytics. V novějších Google Analytics 4 to jde obdobně taky, ale ty mají měření odchozích odkazů již v sobě zabudované a stačí jej jen povolit ve Vylepšeném měření. Mrkni kdyžtak do návodu Jak nastavit Google Analytics 4, kde to popisuji.