Filtr na změnu média u sociálních sítí na social
Obzvláště pokud provozuješ na Facebooku a Instagramu řadu kampaní a snažíš se i označovat příspěvky, po čase se dostaneš do stavu, kdy budeš mít Facebook a Instagram rozpadnut do desítek řádek v přehledu zdroj / médium.
Vyhodnotit pak provoz ze sociálních sítí nějak souhrně se najednou stává nadlidským úkolem.
Nejlepší by bylo dát všude do pořádku UTM parametry. Maximálně pak ještě sloučit u sociálních sítí subdomény.
Jenže to je běh na dlouhou trať.
Pomoci ti může filtr na sloučení média na social u všech sociálních sítí.
Není to řešení dokonalé, ale sníží počet odkazujících zdrojů a hlavně pak budou Google Analytics řadit všechny návštěvy ze sociálních sítí do kanálu Social a ne někam jinam.
Nastavení filtru pro změnu média u sociálních sítí na social
Nový filtr nakonfiguruj následovně:
Název:
Změna média u sociálních sítí na social
Typ:
Vlastní filtr – Pokročilý filtr
V Pole A → Výpis A:
Zdroj kampaně = facebook|instagram|messenger|twitter
V Pole B → Výpis B:
Médium kampaně = .*
Výstup do → konstruktoru:
Médium kampaně = social
Pole B je povinné
Ukázka nakonfigurovaného filtru

Do Google Analytics rovnou vlož o novém filtru poznámku (např. nasazen filtr na změnu media na social u sociálních sítí).