Jak nastavit rozšířené konverze v Google Ads
Rozšířené konverze pro Google Ads nabývají v dnešní době s omezenými cookies na významu. Někdy se jim také říká vylepšené konverze či anglicky Enhanced Conversions. Co jsou a jak je nastavit?
Co jsou rozšířené konverze
Standardní měření konverzí nejen pro Google Ads spoléhá na cookies. Jenže ty podléhají schválení v cookies liště a mohou být smazány či blokovány. Jsou tak méně a méně spolehlivé.
A tak přišel Google s řešením. Při měření konverze se společně s údaji o ní odešlou i údaje vyplněné uživatelem. Např. u objednávky na e-shopu to bývá jméno, příjmení, e-mail, telefon a adresa. Více se dozvíš v nápovědě Google.
Díky tomu pak Google dokáže přiřadit více konverzí k proklikům reklam. Vezměme si příklad. Koukám se na videa na YouTube a protože jsem do něj přihlášený, Google ví, že jsem František Rajtmajer a které reklamy mi zobrazil. Řekněme, že mi ukázal reklamu na tvůj e-shop. Když pak na tvém e-shopu udělám objednávku, tak se díky rozšířeným konverzím do Googlu dostane informace, že objednávku udělal nějaký František Rajtmajer s telefonem +420 732 757 452 a mailem frantisek@rajtmajer.cz. To následně Google porovná s reklamami, které jsem viděl a vyreportuje, že jsem objednávku určitě udělal po tom, co jsem zhlédl tvou reklamu na YouTube.
Výhodou tohoto řešení je nezávislost na cookies. Funguje tak i v případě, že se cookie o prokliku reklamy již stihla ztratit. A dokonce i když konverzi udělám na úplně jiném zařízení, třeba tabletu mé ženy.
Možná tě napadá, zda je legální do Googlu posílat osobní údaje jako jména, e-maily a telefony. Podstatné je, že všechny tyto údaje se před odesláním hashují a hlavně o tomto používání osobních údajů samozřejmě své návštěvníky informuj a získej od nich k tomu aktivní souhlas. Třeba v cookies liště.
Jak rozšířené konverze nastavit s pomocí GTM
Předpokládám, že máš již v Google Tag Manageru funkční klasické měření konverzí do Google Ads. Pokud ne, začni s tímto návodem na nastavení Google Ads konverzí.
Druhým předpokladem je dostupnost údajů o uživateli v datové vrstvě po uskutečnění konverze. To ověříš tak, že si uděláš testovací konverzi a ve zdrojovém kódu na děkovací stránce najdeš něco takového s údaji, které o sobě uživatel vyplnil.
Pokud tam údaje nemáš, požádej vývojáře webu, aby do dataLayeru na stránce po uskutečnění konverze doplnil tento kód. Je potřeba jej vložit na správné místo, aby vše fungovalo.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
<script> window.dataLayer = window.dataLayer || []; window.dataLayer.push({ user: { email: "test@seznam.cz", first_name: "Jan", last_name: "Novák", tel: "00420721456123", street: "Testovaci 1", city: "Testov", postalCode: "30000", country: "CZ" } }); </script> |
Až bude oboje připravené, tak už jen stačí upravit nastavení značky konverze v GTM. A to konkrétně aktivovat možnost Zahrnout uživateli poskytnutá data z vašeho webu a vybrat novou proměnnou s názvem např. user_data.
Tato proměnná je typu Data poskytnutá uživatelem a je nastavená takto.
Jednotlivé proměnné je potřeba přizpůsobit podobě dataLayeru na tvém webu. Pokud v tom tápeš, ozvi se mi.
Aktivace rozšířených konverzí v rozhraní Google Ads
Aby Google Ads posílané údaje využily, je ještě potřeba rozšířené konverze v reklamním účtu aktivovat.
Tuto možnost najdeš u nastavení konverzí, kde zaškrtni Zapnout rozšířené konverze a jako metodu vyber Správce značek Google.
Zda všechno dobře funguje pak zjistíš za pár dní v Diagnostice konverzí.
Závěr
Díky vylepšeným konverzím dodáš algoritmům Google Ads zase o něco více dat, které mohou používat k vyhodnocování a zlepšování výkonu PPC reklam.
Další příležitostí k naměření více dat je implementace měření dat z košíku.