Close

Jak měřit konverze v Skliku

19. 7. 2024

Měření konverzí je nezbytné pro správné řízení a optimalizaci kampaní v Skliku. Bez měření konverzí nemůžeš efektivně vyhodnotit úspěšnost kampaní. Proces nastavení měření konverzí se podobně jako u měření konverzí v Google Ads skládá ze tří hlavních kroků:

  1. Určení, co měřit jako konverzi
  2. Vytvoření konverze v Skliku
  3. Nastavení konverze na webu či v GTM
  4. Kontrola

Definice, co a jak měřit

Stejně jako ve všech inzertních systémech je prvním krokem uvědomit si a určit, co vlastně chceš měřit jako konverzi. U e-shopu to bude většinou objednávka, u B2B webu to bude často vyplněný formulář.

Je výhodné měřit tu samou konverzi i do Google Analytics pro lepší vyhodnocování dat v kontextu celkové návštěvnosti webu.

Jakmile to máš, můžeš přejít na další krok.

Vytvoření konverze v Skliku

1) Přihlas se do Skliku.

2) V horním menu klikni na Nástroje -> Sledování konverzí.

Sledování konverzí v menu Skliku

3) Klikni na tlačítko Vytvořit konverzi.

Tlačítko Vytvořit konverzi

4) Konverzi pojmenuj, nastav její typ a dej Uložit. Hodnotu konverze v tomto kroku nastavovat nemusíš.

Nastavení konverze v Skliku

Tím se ti vygeneruje měřící kód. Zkopíruj si jej.

Vygenerovaný konverzní kód

Nastavení konverze na webu či v GTM

Měřící kód lze vložit přímo do zdrojového kódu webu. Ve většině případů je ale výhodnější využít k měření Google Tag Manager (GTM).

1) Přejdi do Google Tag Manageru.

2) Vytvoř novou značku typu HTML.

3) Do ní vlož vygenerovaný kód ze Skliku.

Nastavení Sklik měření konverze v GTM

V kódu je potřeba nastavit ještě určité proměnné. Protože měříme objednávku na e-shopu, vyplňujeme hlavně proměnnou orderId, value a consent. Proměnnou eid v tomto článku neřešíme.

  • V orderId nastav ID realizované konverze. Nejde o měřící ID Skliku, ale ID daného odeslání konverze. Např. u objednávky na e-shopu to bude číslo té objednávky. Toto ID musí být pro každou konverzi unikátní a díky němu pak Sklik bude schopen odfiltrovat duplicitně změřené konverze.
  • Proměnná value obsahuje hodnotu konverze v korunách. Pokud je např. hodnota konverze 5 000 Kč, tak zde bude číslo 5000. U objednávky na e-shopu použij hodnotu objednávky bez částky za dopravu a platbu a bez DPH.
  • V proměnné consent uveď, zda je daná konverze změřena se souhlasem k použití marketingových cookies v cookies liště, nebo ne. Více v článku K čemu slouží consent proměnná v Sklik kódech.

Nezapomeň též měření upravit tak, aby správně fungovalo s cookies lištou. Pokud si s napojením jednotlivých proměnných nevíš rady, neboj se mi ozvat.

4) Vyber správné pravidlo spouštění.

5) Nezapomeň vše otestovat a publikovat změny v GTM.

Kontrola

Po nastavení měření je vhodné se za pár dní podívat do samotného Skliku, jestli se konverze měří správně. Je také výhodné si z měřené konverze vytvořit samostatné remarketingové publikum s délkou trvání 360 dní, aby šlo nadále pracovat s uživateli, kteří již konverzi udělali.

Přepočet cizích měn

Na rozdíl od snad všech reklamních systémů neumí měření konverzí v Skliku pracovat s měnou u hodnoty změřené konverze. Je to asi proto, že Sklik je zaměřený na Českou republiku a tak s měřením v jiných měnách nepočítá.

Jenže co v případě, že máš na svém e-shopu možnost přepnout si měnu třeba na eura? Bez úpravy měření se pak do Skliku při objednávce v hodnotě 100 eur změří jen číslo 100 a v rozhraní Skliku se tato konverze ukáže s hodnotou 100 Kč. A to není pro vyhodnocení kampaní a jejich návratnosti úplně ideální.

Naštěstí si s tím s pomocí Google Tag Manageru dokážeme poradit. Trik spočívá v tom, že v proměnné value v měřícím kódu konverze nepošleme přímo číselnou hodnotu, ale místo ní vložíme GTM proměnnou typu vlastní JavaScript.

Přepočet cizí měny v měřícím kódu Sklik

Tato proměnná pak bude obsahovat tento kód, který v závislosti na hodnotě v ecommerce.currency provede přepočet. Čili v případě eur vynásobí hodnotu číslem 25. Takže se do Skliku objednávka za 100 eur změří s hodnotou 2 500 Kč.

Obsah proměnné pro přepočet měny

Kód jde samozřejmě rozšířit i o další měny či dynamické získávání směnného kurzu místo konstanty 25. Pokud s tím zápasíš, dej vědět a rád pomohu.

Smazání konverze

Pozor na jednu záludnost. Pokud chceš ukončit měření konverze do Skliku, tak nestačí ji smazat v rozhraní.

Smazaná konverze v rozhraní Skliku

Je potřeba odebrat i její měřící kód z webu či v GTM. Jinak se bude započítávat i nadále.