Co jsou Google Ads
Google Ads je nástroj pro nastavení reklam na Googlu. Vypadá nějak takto.

Typy kampaní
Přes Google Ads se nastavují reklamní kampaně těchto typů:
- Performance Max
- Demand Gen
- Vyhledávací
- Obsahová (bannery)
- Video
- Na aplikace
Každá slouží k jinému účelu a jejich správná volba a nastavení je úkolem pro zkušeného PPC specialistu.
Možnosti cílení
Google Ads nabízejí celou řadu možností, jak na lidi zacílit. Konkrétní možnosti se liší dle druhu kampaně.
- Klíčová slova – co lidé zadávají do vyhledávače
- Remarketingové seznamy – lidé, kteří předtím byli na webu nebo třeba Youtube kanálu či na webu už nakoupili
- Lokalita – zobrazování reklamy jen ve vytyčené oblasti či lidem zajímajícím se o danou oblast
- In market publika – na základě krátkodobého chování lidí (aktuálně vybírám dovolenou či řeším hypotéku)
- Afinitní publika – na základě dlouhodobého chování (koukám na recepty, mám psa nebo se zajímám o investice)
- Klíčová slova v obsahové sítí – zobrazování reklamy na stránkách, které obsahují daná klíčová slova
- Demografie – pohlaví, věk, zda mají děti (cílení přes demografii ale není moc spolehlivé)
- Konkrétní webové stránky – zobrazení na vybraných webech, funguej i pro konkrétní Youtube kanály
- Hledali konkrétní výrazy – vytvoření publika lidí podle toho, co na Google službách hledali
- Navštěvují konkrétní weby – publikum lidí, kteří navštěvují zadané weby (třeba ty oborové či konkurence) či mobilní aplikace
Měření výsledků
Že kampaně plní to, co mají, se zjišťuje pomocí konverzí. Pokud potřebuješ pro Google Ads nastavit měření konverzí, postupuj dle návodu Jak měřit konverze v Google Ads.
Též si přečti, proč je výhodné měřit konverze nativní značkou přes Google Tag Manager a v čem je to lepší než import konverzí z GA4.
Ostatní
Google Ads je též vhodné propojit s Google Analytics 4, aby fungoval import publik a pomocných konverzí.