Jaké používat sloupce v Google Ads
Pro vyhodnocení výkonu v Google Ads se hodí sledovat celou řadu metrik. Těch jsou dostupné ale celé desítky.
Naštěstí Google Ads umožňují nadefinovat si vlastní sadu sloupců. V té si vybereš jaké sloupce a v jakém pořadí se ti zobrazí.
Jak si sadu sloupců nastavit
Pořadí a viditelnost sloupců v Google Ads nastavíš tak, že v rozhraní nad tabulkou výsledků klikneš na Sloupce a pak na Upravit sloupce.
Otevře se ti seznam. V jeho pravé části vidíš aktuálně vybrané sloupce.
Ty křížkem odebereš nebo přetažením změníš jejich pořadí.
A z nabídky vlevo zaškrtnutím nový sloupec přidáš.
Využít můžeš i vyhledávání přes symbol lupy nahoře uprostřed.
Když máš vše připraveno, zaškrtni Uložit sadu sloupců a pojmenuj ji.
Vše uložíš tlačítkem Uložit a použít.
Takto připravenou sadu sloupců pak máš připravenou opět po stisku Sloupce. Z tohoto místa sadu sloupců také upravíš nebo smažeš.
Ne všechny sloupce jsou hned dostupné. Některé se zobrazí až po propojení Ads s Google Analytics. Metriky specifické pro konkrétní typ kampaní se v nabídce objeví jen když máš alespoň jednu takovou kampaň vytvořenou.
Definice vlastních sloupců
Google Ads umožňují dokonce vytvořit si vlastní sloupce.
Úplně dole v seznamu sloupců je kategorie Vlastní sloupce. V ní vybereš + Nový sloupce.
Například pro PNO bude definice vypadat následovně. Pokud nevíš, co PNO znamená, mrkni na článek vysvětlující výpočet a použití PNO.
Které sloupce v Google Ads používat?
A jaké sloupce se mi pro vyhodnocování výkonu v Google Ads osvědčily?
Na každé úrovni (kampaně, sestavy, klíčová slova…) jsou pochopitelně mírně jiné.
Kampaně
- Prokliky
- CTR
- Prům. CPC
- Cena
- Konverze
- Hodnota konverze (pro eshop)
- PNO (pro eshop) / Konverzní poměr (pro obsahový web)
- Cena / konv. (pro obsahový web)
- Podíl zobr. ve Vyhledávací síti
- Podíl zobr. v Obsahové síti
- Prům. frekv. zobraz. na uživatele
- Konverze po zobrazení
- Typ strategie nabídek
- Objednávky
- Prům. hodnota objednávky
- Průměrný počet položek v košíku
- Tržby z křížového prodeje
Sestavy
- Prokliky
- Zobr.
- CTR
- Prům. CPC
- Cena
- Konverze
- PNO
- Podíl zobr. ve Vyhledávací síti
- Podíl zobr. v Obsahové síti
Reklamy
- Prokliky
- Zobr.
- CTR
- Viditelné CTR
- Konverze
Klíčová slova
- Prokliky
- Zobr.
- CTR
- Prům. CPC
- % zobr. (zcela nahoře)
- % zobr. (nahoře)
- Konverze
- Skóre kvality
- Podíl zobr. ve Vyhledávací síti
- Podíl ztracených zobrazení ve Vyhledávací síti (hodnocení)
- Dojem ze vstupní stránky
- Relevance reklamy
- Oček. CTR
Vyhledávací dotazy
- Klíčové slovo
- Prokliky
- Zobr.
- CTR
- Prům. CPC
- % zobr. (zcela nahoře)
- % zobr. (nahoře)
- Konverze
Publika a témata
- Kliknutí
- Zobr.
- MP (míra prokliku)
- Viditelné CTR
- Prům. CPC
- Konverze
Skupiny produktů
- % aktivní
- Kliknutí
- Zobr.
- MP (míra prokliku)
- Prům. CPC
- Konverze
- Cena
- Podíl zobr. ve Vyhledávací síti
- Podíl ztracených zobrazení ve Vyhledávací síti (hodnocení)
- Srovnání max CPC
- Podíl kliknutí
Produkty
- Kliknutí
- Zobrazení
- CTR
- Prům. CPC
- Cena
- Konverze
- Hodnota konverze
- Objednávky
- Prům. hodnota objednávky
- Průměrný počet položek v košíku
- Tržby z inzerce produktu
- Tržby z křížového prodeje
Některé ze zmíněných sloupců jako např. Objednávky, Tržby z křížového prodeje či Průměrný počet položek v košíku vyžadují mít nastavené konverze s daty z košíku.