Close

Jaké používat sloupce v Google Ads

29. 8. 2024

Pro vyhodnocení výkonu v Google Ads se hodí sledovat celou řadu metrik. Těch jsou dostupné ale celé desítky.

Naštěstí Google Ads umožňují nadefinovat si vlastní sadu sloupců. V té si vybereš jaké sloupce a v jakém pořadí se ti zobrazí.

Jak si sadu sloupců nastavit

Pořadí a viditelnost sloupců v Google Ads nastavíš tak, že v rozhraní nad tabulkou výsledků klikneš na Sloupce a pak na Upravit sloupce.

Úprava pořadí sloupců v Ads
Úprava pořadí sloupců v Ads

Otevře se ti seznam. V jeho pravé části vidíš aktuálně vybrané sloupce.

Ty křížkem odebereš nebo přetažením změníš jejich pořadí.

A z nabídky vlevo zaškrtnutím nový sloupec přidáš.

Využít můžeš i vyhledávání přes symbol lupy nahoře uprostřed.

Výběr metrik pro zobrazení
Výběr metrik pro zobrazení

Když máš vše připraveno, zaškrtni Uložit sadu sloupců a pojmenuj ji.

Vše uložíš tlačítkem Uložit a použít.

Uložení sady sloupců
Uložení sady sloupců

Takto připravenou sadu sloupců pak máš připravenou opět po stisku Sloupce. Z tohoto místa sadu sloupců také upravíš nebo smažeš.

Výběr sady sloupců
Výběr sady sloupců

Ne všechny sloupce jsou hned dostupné. Některé se zobrazí až po propojení Ads s Google Analytics. Metriky specifické pro konkrétní typ kampaní se v nabídce objeví jen když máš alespoň jednu takovou kampaň vytvořenou.

Definice vlastních sloupců

Google Ads umožňují dokonce vytvořit si vlastní sloupce.

Úplně dole v seznamu sloupců je kategorie Vlastní sloupce. V ní vybereš + Nový sloupce.

Například pro PNO bude definice vypadat následovně. Pokud nevíš, co PNO znamená, mrkni na článek vysvětlující výpočet a použití PNO.

Definice vlastního sloupce
Definice vlastního sloupce

Které sloupce v Google Ads používat?

A jaké sloupce se mi pro vyhodnocování výkonu v Google Ads osvědčily?

Na každé úrovni (kampaně, sestavy, klíčová slova…) jsou pochopitelně mírně jiné.

Kampaně

  • Prokliky
  • CTR
  • Prům. CPC
  • Cena
  • Konverze
  • Hodnota konverze (pro eshop)
  • PNO (pro eshop) / Konverzní poměr (pro obsahový web)
  • Cena / konv. (pro obsahový web)
  • Podíl zobr. ve Vyhledávací síti
  • Podíl zobr. v Obsahové síti
  • Prům. frekv. zobraz. na uživatele
  • Konverze po zobrazení
  • Typ strategie nabídek
  • Objednávky
  • Prům. hodnota objednávky
  • Průměrný počet položek v košíku
  • Tržby z křížového prodeje

Sestavy

  • Prokliky
  • Zobr.
  • CTR
  • Prům. CPC
  • Cena
  • Konverze
  • PNO
  • Podíl zobr. ve Vyhledávací síti
  • Podíl zobr. v Obsahové síti

Reklamy

  • Prokliky
  • Zobr.
  • CTR
  • Viditelné CTR
  • Konverze

Klíčová slova

  • Prokliky
  • Zobr.
  • CTR
  • Prům. CPC
  • % zobr. (zcela nahoře)
  • % zobr. (nahoře)
  • Konverze
  • Skóre kvality
  • Podíl zobr. ve Vyhledávací síti
  • Podíl ztracených zobrazení ve Vyhledávací síti (hodnocení)
  • Dojem ze vstupní stránky
  • Relevance reklamy
  • Oček. CTR

Vyhledávací dotazy

  • Klíčové slovo
  • Prokliky
  • Zobr.
  • CTR
  • Prům. CPC
  • % zobr. (zcela nahoře)
  • % zobr. (nahoře)
  • Konverze

Publika a témata

  • Kliknutí
  • Zobr.
  • MP (míra prokliku)
  • Viditelné CTR
  • Prům. CPC
  • Konverze

Skupiny produktů

  • % aktivní
  • Kliknutí
  • Zobr.
  • MP (míra prokliku)
  • Prům. CPC
  • Konverze
  • Cena
  • Podíl zobr. ve Vyhledávací síti
  • Podíl ztracených zobrazení ve Vyhledávací síti (hodnocení)
  • Srovnání max CPC
  • Podíl kliknutí

Produkty

  • Kliknutí
  • Zobrazení
  • CTR
  • Prům. CPC
  • Cena
  • Konverze
  • Hodnota konverze
  • Objednávky
  • Prům. hodnota objednávky
  • Průměrný počet položek v košíku
  • Tržby z inzerce produktu
  • Tržby z křížového prodeje

Některé ze zmíněných sloupců jako např. Objednávky, Tržby z křížového prodeje či Průměrný počet položek v košíku vyžadují mít nastavené konverze s daty z košíku.