Close

Jak připravit obrázky pro reklamy na Facebooku a Instagramu

16. 6. 2020

Pro inzerci na Facebooku a zároveň Instagramu budeš potřebovat obrázky ve třech rozměrech.

  • čtverec 1 080 x 1 080 px,
  • obdélník 1 200 x 628 px,
  • stories 1 080 x 1 920 px

S pomocí těchto tří rozměrů dokážeš pokrýt všechna umístění, která Facebook a Instagram nabízí.

Pokud nechceš připravovat všechny rozměry, udělej alespoň ten čtvercový. Facebook umí obrázek pro ostatní rozměry upravit. Občas ale obrázek uřízne nešikovně a většinou mají horší výkon.

Formát zvol .jpg a .png.

Doporučení pro Facebook a Instagram

Dále se pro lepší výkon drž těchto doporučení:

  • používej minimum textu, ty doplníš do polí okolo obrázku,
  • u stories nevkládej žádný text ani tlačítko do spodních ani horních 250 px,
  • prováděj co nejmenší grafické úpravy, dobrá fotka je nejlepší,
  • tvář s pohledem na diváka upoutá pozornost.

Zásadní rozdíl je ten, že obrázek pro Facebook a Instagram by neměl vypadat jako banner na Googlu nebo Seznamu. Takže žádná tlačítka, žádné výzvy k akci. Obrázek je skutečně jen obrázkem a výzvy k akci, tlačítka a texty se vkládají až okolo obrázku.

Další podklady pro reklamy

Podívej se rovnou i na pokyny pro responzivní reklamy, bannery a pro přípravu videí.