Filtr na doplnění koncového lomítka
Některé weby jsou nešťastně udělané. Fungují když je na konci URL adresy lomítko, ale i když tam žádné není. Jde o takzvaný trailing slash problém.
To je nešťastné chování jak z pohledu SEO, tak analytiky. Zničí ti to totiž data o zobrazení stránek v Google Analytics, kde budeš mít jednu stránku ve statistikách rozpadnutou na dva řádky.
Ideální je to vyřešit s vývojáři webu a zajistit, aby existovala jen jedna varianta. A druhá na ní přesměrovávala. Klidně jim vzkaž, že František doporučuje jako hlavní variantu zvolit tu s lomítkem na konci.
Pokud řešení přes vývojáře není možné, existuje naštěstí ještě cesta s použitím filtru. Ten se podívá, zda na konci adresy lomítko je a pokud ne, tak jej tam přidá.
Nastavení filtru pro doplnění koncového lomítka
Filtr nakonfiguruj následovně:
Název:
Přidání koncového lomítka
Typ:
Vlastní filtr – Pokročilé
V Pole A → Výpis A:
Identifikátor URI požadavku = ^(/[a-z0–9/_-]*[^/])$
V Pole B → Výpis B:
zůstane prázdné
Výstup do → konstruktoru:
Identifikátor URI požadavku = $A1/
Ve filtru se používá regulární výraz. Pokud nevíš, co to je, mrkni na tento článek o regulárních výrazech.
Ukázka nakonfigurovaného filtru
Uložením filtru se od této chvíle začnou ukládat URL v jednotné podobě. Pokud s URL v dimenzi Stránka pracuješ v definici cílů nebo v jiných filtrech, tak je radši zkontroluj, zda si je tím nerozbiješ.
Za nějaký čas ještě mrkni, že se ti URL upravují správně.
Pokud narazíš na nějaký problém, dej mi vědět. Rád poradím.