Close

K čemu slouží consent proměnná v Sklik kódech

24. 7. 2024

Při implementaci kódů pro Sklik remarketing a měření konverzí narazíš na proměnnou consent, kterou je potřeba v těchto kódech nastavovat. Co znamená, jaké má mít hodnoty a jak na ni?

Remarketingový kód Sklik s consent proměnnou

K čemu consent proměnná slouží

S consent proměnnou se setkáš v remarketingovém i konverzním kódu Skliku. Jejím cílem je předat inzertnímu systému informaci, zda byla daná událost (zobrazení stránky či konverze), změřena s uděleným souhlasem v cookies liště a nebo bez něj.

I bez uděleného souhlasu je totiž možné legálně něco změřit a tak aby se měřící kódy mohly přizpůsobit, musíme jim předat informaci o udělení souhlasu. A to se dělá právě přes consent proměnnou.

Data změřená bez uděleného souhlasu pak totiž Sklik využívá k modelování dat a díky tomu zvládne vykázat i takto jinak ztracené konverze.

Jde tak vlastně o obdobu Google Consent Mode v Googlích kódech.

Jaké má consent proměnná hodnoty

Proměnná consent může nabývat tří stavů.

ConsentVýznam
0souhlas ještě udělen není nebo je odmítnut
1souhlas s cookies máme
-1consent proměnná nebyla nastavena

Jak consent proměnnou nastavit

Consent proměnnou doplňuješ do remarketingového i konverzního kódu. Pokud máš kód vložený přímo ve webu, tak to zařídí jeho vývojář.

Pokud používáš Google Tag Manager a Sklik kódy máš v něm, tak je situace jednodušší. Do měřících kódů stačí přidat jeden řádek s consent proměnnou a v ní nastavovat hodnotu 0 nebo 1 dle stavu souhlasu.

Consent proměnná v GTM

Protože ale obsah proměnné getSklikConsent se web od webu liší, nemohu zde uvést konkrétní postup. Pokud s tím zápasíš, dej mi vědět a rád pomohu.