Co znamená thresholding v GA4 (hláška Uplatněn limit)
Ve standardních reportech v rozhraní Google Analytics 4 ale i v průzkumech se ti občas může stát, že data se neukáží i když víš jistě, že data se do GA4 měří.
Důvodem bývá většinou tzv. thresholding či v češtině Uplatnění limitu.

Kdy thresholding nastává
Thresholding nastává v okamžiku, kdy mají GA4 podezření, že se chceš podívat na příliš podrobné údaje, které by mohli vést k identifikaci konkrétní osoby. V tu chvíli by byly tyto údaje požadovány za osobní a protože Google nechce mít oplétačky kvůli GDPR, údaje raději schová. Alespoň tak to Google píše v oficiální dokumentaci.
Nejčastěji se tak děje, když jsou aktivované Google Signals a daná hodnota dimenze zahrnuje méně než cca 50 uživatelů. Pokud tak například víš, že ze Zdroj / médium newsletter / email přišlo 10 uživatelů, GA4 ti nejspíše řádek s počtem návštěv a uživatelů z tohoto Zdroj / médium vůbec neukáží.
Dále je thresholding aktivován i v momentě, kdy má určitá dimenze příliš mnoho unikátních hodnot. A opět se Google domnívá, že by s jejich pomocí mohl být identifikován konkrétní člověk. Na to mysli třeba při navrhování vlastních dimenzí.
Jak se o uplatnění limitu dozvím
Že došlo k uplatnění limitu zjistíš jak ve standardních přehledech, tak v průzkumech v rozhraní GA4 celkem snadno.
Místo zelené fajfky nad přehledy se objeví oranžový vykřičník. Když na jen klikneš, rozbalí se jednotlivé hlášky a mezi nimi i ta o Uplatnění limitu.

Nepříjemné je, že thresholding ovlivňuje i data v Looker Studiu napojená GA4 konektorem. V takovém případě se v přehledu data pod limitem vůbec neukáží a v Looker Studiu o tom ani není žádná hláška.
Jak thresholding obejít
Způsobů je několik a záleží na konkrétní situaci.
Deaktivace Google Signals
Protože thresholding se nejčastěji pojí s Google Signals, nejsnazší je v nastavení služby Google Signals vypnout. To uděláš ve Správce -> Nastavení dat -> Shromažďování dat.

Ovšem tím přijdeš o výhody, které Google Signals přinášejí.
Změna Identity pro přehledy
Elegantnějším řešením je změnit Identitu pro přehledy. Ve Správce -> Identita pro přehledy klikni vpravo dole na Zobrazit vše.

Následně v seznamu vyber Založené na zařízení.

Důležité je, že toto nastavení ovlivňuje jen zobrazení dat. Čili v uložených datech se nic nemění a mění se jen způsob, jakým GA4 počítají jednotlivé přehledy. Touto změnou ale přijdeš o benefity Google Signals, User ID a modelování návštěvnosti bez souhlasu s cookies. Čili prezentovaná data budou o něco méně přesná.
Naštěstí ale Identita pro přehledy jde snadno měnit a funguje i na historická data. Když tak narazíš na problém s thresholdingem, můžeš si identitu změnit, data vyhodnotit a pak ji zase vrátit na možnost Smíšené.
Změna měřených dat nebo export do BigQuery
Pokud je příčinnou uplatnění limitu příliš mnoho unikátních hodnot v dimenzi, tak ani jedna z předchozích možností nepomůže.
Nezbývá tak buď změnit měření tak, aby hodnot v dimenzi nebylo tolik, a nebo si data exportovat do BigQuery a zpracovat si je tam.
Závěr
Thresholding je vlastností GA4, která nám spíše komplikuje práci. Ovšem nejde o nic závažného a na všechny problémy existuje řešení. Pokud s tímto limitem válčíš a nedaří se ti jej obejít, klidně mi dej vědět a podíváme se na to společně.