Close

Jak vybrat školení Google Analytics

31. 3. 2024

Chceš se naučit pracovat v nástroji Google Analytics a hledáš správné školení? Tak snad ti pomohu vybrat nebo si alespoň ujasnit, co hledáš.

Kurzů Google Analytics totiž může být více druhů a ne každý je vhodný pro každého. Navíc školení nemusí být jedinou formou, jak se vzdělávat.

Jak si vybrat školení na Google Analytics

Záleží hlavně na tom, co už umíš a co očekáváš.

Pokud potřebuješ naprostý úvod do tématu Google Analytics, začni jejich proklikáváním. Podívej se na pár videí na Youtubu, projdi hlavní reporty a přečti si, jak vůbec měření Google Analytics funguje.

Pak zajdi na některé z veřejných školení. A až 2-3 navštívíš a přestanou ti přinášet něco nového, posuň se dál. Školení a kurzy nejsou totiž jedinou možností vzdělávání. Podívej se níže.

Veřejné kurzy

Výhodou veřejných kurzů Google Analytics je jejich předem známá struktura. Z popisu na webu tak jde většinou vyčíst, zda je školení správně pokročilé.

Doporučuji hlavně začátečníkům, kteří se sice do Google Analytics již pravidelně dívají, ale chtějí se tento nástroj naučit lépe používat a hlavně data z něj správně interpretovat. Pro odvážlivce, kteří by se označili za zkušenější, pak většina školitelů nabízí i návazný pokročilý kurz.

Firemní školení

Školení, kdy lektor přijede přímo do firmy, je vhodnější, pokud chceš zaškolit více lidí ze své společnosti. Hlavní předností je pak uzpůsobení obsahu na míru potřebám firmy a lidí v ní. Výjimkou nejsou ani ukázky přímo na datech firmy místo obecných příkladů.

Firemní školení je schopná připravit většina webových analytiků. Stačí je poptat i když nabídku školení nemají přímo na webu vypsanou. Jen samozřejmě platí, že ten, kdo dělá školení pravidelně a má ho ve veřejné nabídce, bude asi lepší školitel.

Cena firemního školení se pohybuje mezi 10 a 40 tis Kč bez DPH za den. Při větším počtu účastníků tak může firmu vyjít levněji, než každého posílat na veřejný kurz. Zase ale na druhou stranu nemá moc smysl na firemní školení poslat i asistentky jen proto, že se tím cena nenavýší. Buď stejně nebudou dávat pozor nebo lektor bude řešit jejich začátečnické dotazy místo toho, aby se věnoval dotazům pokročilejších uživatelů.

Konzultace

V momentě, když už žádné školení nevypadá lákavě, doporučuji vyzkoušet osobní konzultace. V této fázi vzdělávání už ani tak nejde o učení technikálií jako o sdílení postupů, předpřipravených šablon a obecně přístupu k práci.

Takováto konzultace nemusí být ani o jednostraném vytáhávání know how, ale o obousměrné diskuzi, ze které obě strany vyjdou s novými nápady.

Dvou hodinová konzultace s profíkem v oboru bývá přínosnější, než celodenní školení nebo konference. A navíc může být i levnější.

Obdobu konzultace přináší individuální školení.

Konference

Na vrholu vzdělávání pyramidy vidím konference a setkávání s lidmi z oboru. Zde je prostor na řešení krajních případů, diskuzi novinek a sdílení osvědčených postupů.

A konferencemi nemyslím jen jejich přednáškovou část, ale i neformální setkávání se s ostatními. U piva, vína, …

Na jaký kurz Google Analytics jít

Doufám, že jsem ti rozšířil obzory v tom, jak ke školení na Google Analytics přistoupit. Nezapomeň však, že školení, konference a konzultace nejsou jediným způsobem vzdělávání. Patří sem také čtení blogů, sledování zajímavých lidí na Twiteru či odběr newsletterů.

Pokud tě zajímá vzdělávání obecně ve webové analytice, mrkni na článek Kde se vzdělávat ve webové analytice.