Kde se vzdělávat ve webové analytice
Skromný seznam zdrojů, které se podle mne v oboru webové analytiky vyplatí sledovat.
Všechny tyto zdroje aktivně studuji a na školeních jsem byl, takže se za jejich kvalitu a přínos mohu zaručit.
Blogy
- Occam´s Razor od Avinashe Kaushika (kaushik.net), doporučuji se přihlásit i k odběru newsletteru
- Medio Blog (blog.medio.cz/analytika)
- Blog Optimize Smart (optimizesmart.com/blog), přihlas se k newsletteru stažením nekterého z ebooků
- Simo Ahava’s Blog (simoahava.com), technický blog o GTM
- Illinčev blog (ilincev.com/blog)
Podcasty
- The Digital Analytics Power Hour (analyticshour.io)
- PPC Podcast CZ (vitousladislav.cz/ppc-podcast/)
- Technical Marketing Handbook (teamsimmer.com/tmh-podcast/)
- Dataři (plus.rozhlas.cz)
Školení
- Atribuční modelování v marketingu (ecommerce-academy.cz)
- Google Analytics (academy.taste.cz/google-analytics)
- Google Analytics 4 Masterclass (academy.taste.cz/google-analytics-4-masterclass)
- Google Analytics pro fajnšmekry (academy.taste.cz/google-analytics-pro-fajnsmekry)
- Google Tag Manager (academy.taste.cz/google-tag-manager)
- Google Tag Manager pro fajnšmekry ( academy.taste.cz/google-tag-manager-pro-fajnsmekry)
- Základy Správce značek Google (analytics.google.com/analytics/academy/course/5)
Jak vybrat správné školení Google Analytics řeším i v samostatném článku.
Videa
- Digisemestr Online (online.digisemestr.cz)
- Making data mean more through storytelling (TEDx na YouTube)
- Online kurz Google Analytics pro pokročilé (google.com/analytics/academy)
- Deep-Dive: Segmenting Like A Boss (YouTube)
E-booky
- Jak na Google Tag Manager (h1.cz/jak-na-gtm.pdf)
- Google Tag Manager for Beginners (analyticsmania.com/free-e-book-google-tag-manager-beginners/)
Facebook skupiny
- Webová analytika (facebook.com/groups/1394319880800285/)
- Google Tag Manager Community (facebook.com/groups/329145737601165/)
- PPC nás baví! (facebook.com/groups/ppcnasbavi/)
Konference o webové analytice
- Datarestart (datarestart.cz)
- MeasureCamp Czechia (czechia.measurecamp.org)
Knihy o webové analytice a marketingu
- Neočekávané chování, Thaler
- Delivering hapiness, Tony Hsieh
- Strategie modrého oceánu, Kim, Mauborgne
- The Signal and he Noise, Nate Silver
- Web Analytics 2.0, Avinash Kaushik
- Mastery, Robert Greene
- The long and short of it, Binet a Field
- Jak na sítě, Vyhnánkova a Loosekot
- How Brands Grow, Sharp
- So Good They Can’t Ignore You, Cal Newport
- Give and Take, Adam Grant
- Priceless, Poudstone
- Lean Analytics, Croll, Voskovitz
- Jak drahé je zdarma?, Ariely
- The Choice Factory, Shotton
- Nenuťte uživatele přemýšlet, Steve Krug
- Checklist Manifesto, Atul Gawande
- Web ostrý jako břitva, Jan Řezáč
Pokud máš nějaký další zdroj, z kterého se pravidelně vzděláváš v analytice, napiš mi ho na frantisek@rajtmajer.cz, prosím.
Rád ho sem přidám, ať se o něm dozví i ostatní se zájmem o webovou analytiku.