Jak zkontrolovat implementaci Facebook pixelu
Po správném nasazení Facebook pixelu třeba dle tohoto návodu na implementaci Facebook pixelu je potřeba ještě na ostrém webu zkontrolovat, že se vše měří tak, jak má.
Tuto kontrolu využiješ i v případě, že pixel na webu již máš.
Celý postup je koncipován pro e-shop. V případě obsahového webu je však proces stejný. Jen přeskoč irelevantní kapitoly.
Implementaci kontroluj s pomocí Facebook Pixel Helperu, což je Google Chrome rozšíření určené přímo k tomuto účelu.

Při kontrole projdi základní typy stránek webu a to:
- Homepage
- Obsahové stránky (Blog, Doprava, Kontakt…)
- Kategorie
- Detail produktu
- Poděkování za objednávku
Zkontroluj též událost:
Co na jednotlivých stránkách a událostech kontrolovat se dočteš níže.
Homepage
Na domovské stránce webu zkontroluj:
- změření základní Pageview,
- měření není duplicitní,
- vícenásobné pixely spolu nekolidují,
- ve zdrojovém kódu webu nejsou zbytečné nebo duplicitní Facebook kódy.
Obsahové stránky
Na obsahových stránkách webu jako je Blog, Doprava a platba, Kontakt atp. zkontroluj:
- změření základní Pageview,
- ve zdrojovém kódu webu nejsou zbytečné nebo duplicitní Facebook kódy.
Kategorie
Na stránce kategorie zkontroluj:
- změření základní Pageview,
- odeslání eventu ViewCategory (pokud implementováno),
- ve zdrojovém kódu webu nejsou zbytečné nebo duplicitní Facebook kódy.
Detail produktu
Na detailu produktu zkontroluj:
- změření základní Pageview,
- odeslání eventu ViewContent,
- parametry eventu jako ID produktu, název produktu, kategorie produktu, cena produktu, měna,
- ve zdrojovém kódu webu nejsou zbytečné nebo duplicitní Facebook kódy.
Poděkování za objednávku
Na stránce s poděkováním za objednávku zkontroluj:
- změření základní Pageview,
- odeslání eventu Purchase,
- parametry eventu jako hodnota objednávky, měna, ID objednaných produktů, množství objednaných produktů,
- ve zdrojovém kódu webu nejsou zbytečné nebo duplicitní Facebook kódy.
Objednávku udělej ještě jednou a tentokrát s dvěma produkty, kde jeden z produktů objednej ve dvou kusech. Ověř, že hodnota objednávky a množství u produktů sedí. Pokud kontroluješ u e-shopu více měn, můžeš toto spojit s kontrolou objednávky v jiné měně.
Při použití slevového kódu ověř, že sníží odeslanou hodnotu objednávky.
Přidání do košíku
Přidání do košíku může nastat na:
- homepage,
- kategorii,
- detailu produktu,
- výsledcích interního vyhledávání,
- mezikošíku.
Na všech relevantních místech zkontroluj:
- odeslání eventu AddToCart,
- parametry eventu jako ID produktu, název produktu, kategorie produktu, cena produktu, měna.

Pokud má produkt více variant, ověř přidání všech kombinací.
Závěr
Samozřejmě pokud jsi mimo základních implementoval i nějaké vlastní eventy, zkontroluj stránky či události, na kterých se mají měřit.
Pokud si nevíš rady s implementací některého z eventů, mrkni do tohoto návodu na nastavení FB Pixelu.
Nebo se mi ozvi. Rád ti pomohu.
Mohlo by tě zajímat
Nebo se pro inspiraci podívej do rozcestníku článků.