Jak na jmenné konvence v PPC
Při práci v PPC systémech je nesmírně důležité dodržovat pravidla pojmenování kampaní a sestav.
Pomůže ti to v lehké orientaci v účtu, ale i vyhodnocení bude díky nastaveným jmenným konvencím jednodušší.
Navíc názvy kampaní používáš nejen ve filtrech a tak jistě oceníš, že retargeting se všude jmenuje pořád stejně.
Následující pravidla pro pojmenování nejsou žádným univerzálním standardem. Jde o konvence, které jsem časem vyvinul a vyhovují tomu, na co je používám. Neboj se proto vytvořit si konvence vlastní. Hlavně ale nějaké měj.
Pojmenování kampaní v PPC
Do názvů kampaní v PPC účtech se mi osvědčilo vložit typ kampaně, typ kreativy a název.
Nepoužívej diakritiku ani mezery. Pro oddělení slov je nejlepší podtržítko _ .
Pokud jsi techničtější typ, možná se ti bude hodit takovýto předpis.
<typ kampaně>_<typ kreativy>_<název kampaně>
Typ kampaně
U typů kampaně použij základní rozdělení na:
- S = vyhledávací kampaně (Search)
- PLA = produkové kampaně (Product Listing Ads)
- R = retargetingové kampaně (Retargeting)
- D = ostatní kampaně v obsahové síti (Display)
Typ kreativy
Typ kreativy udává, zda jde o banner, video či něco jiného. Každý typ kreativy dávám kvůli jinému výkonu a často i cílení do samostatné kampaně a proto se promítá i do samotného názvu kampaně.
- TEXT = textové inzeráty ve vyhledávání
- BAN = bannery
- RESP = responzivní a kombinované inzeráty
- BRA = formát branding od Seznamu
- VID = video
- DYN = dynamické reklamy z feedu a DSA (Dynamic Search Ads)
Název kampaně
Zvol výstižný název, který navíc bude v rámci účtu unikátní.
Příklady
Konkrétní názvy kampaní, které najdeš v mých účtech, jsou například.
- S_TEXT_kategorie_produktu
- S_DYN_dsa
- PLA_DYN_smart_shopping
- R_BAN_produkty
- R_RESP_letni_akce
- R_DYN_vse
- D_VID_prospekting
- D_BRA_novinky
Pojmenování sestav
V názvu sestavy zopakuj typ kampaně a typ kreativy, který je i v názvu kampaně. Ten dále doplň o zvolené cílení.
<typ kampaně>_<typ kreativy>_<cílení>
A jak výsledné názvy sestav vypadají? No třeba takhle:
- S_TEXT_lezaky
- S_DYN_vsechny_stranky
- PLA_DYN_marzovost1
- R_BAN_pridali_do_kosiku
- R_RESP_byli_na_kategorii_produktu
- R_DYN_vsichni
- D_VID_zajmy
- D_BRA_umisteni_novinkycz
Názvy retargetingových seznamů
U retargetingových seznamů je nejdpodstatnější informace, jak dlouho v nich uživatelé zůstavají. To zařídíš přidáním číslice nebo rozmezí na konec jeho názvu.
A samozřejmě jej pojmenuj tak, aby z názvu bylo jasné, jaké uživatele seznam obsahuje.
Pokud tvoříš seznam na delší dobu než 90 dní, tak do jeho názvu uveď i datum vytvoření. Abys i za několik měsíců věděl, zda už je seznam zaplněný, nebo se ještě plní.