Jak přenést název sestavy z Skliku do Google Analytics
V základu automatické značkování (automatické tagování URL) reklam v Skliku přenáší do Google Analytics prostřednictvím UTM parametrů pouze zdroj, médium a kampaň.
Určitě by se ti ale líbilo v GA vidět statistiky návštěv, míry okamžitého opuštění atd. i na úrovni reklamních sestav v kampaních tak, jak to umožňuje automatické značkování URL v Google Ads.
Docílit toho lze, jen si musíme pohrát s filtry v Google Analytics.
Jak filtr funguje
Ze všeho nejdříve je potřeba upravit si, co se v automatickém tagování URL v Skliku do jednotlivých polí posílá. Do pole utm_campaign totiž vměstnáš název kampaně i reklamní sestavy a oddělíš je svislítkem (|). A podle něj pak v GA hodnotu utm_campaign rozdělíš zpět na název reklamní sestavy a kampaně.
Budeš potřebovat dokonce sérii dvou filtrů. Ten první vytáhne název sestavy a uloží ho do příslušného pole v Google Analytics. Druhý filtr pak přepíše původní název kampaně (ve kterém máš nyní kampaň | sestava) jen hodnotou pro kampaň. Využiješ k tomu drobet regulárních výrazů.
Úprava automatického značkování v Skliku
Ze všeho nejdříve si otevři příslušný účet v Skliku a přejdi do Nástroje -> Automatické tagování URL.
Pokud je automatické tagování vypnuté, zapni ho.
Vyplň parametry dle této tabulky:
UTM parametr | Hodnota |
utm_source | seznam |
utm_medium | cpc |
utm_campaign | {campaign}|{adgroup} |
utm_content | {adtitle} |
utm_term | {keyword} |
Důležité je hlavně, aby v utm_campaign byly obě hodnoty {campaign} i {adgroup} a odděleny svislítkem (to napíšeš jako pravý alt + w).
Vše by pak mělo vypadat jako na tomto obrázku.
Nezapomeň uložit.
Nastavení filtrů
Nyní se konečně dostáváme k nastavení filtrů. Ve výběru dat vytvoř postupně tyto dva filtry.
1. filtr pro přesun názvu sestavy
Název:
Rozdělení kampaně a sestavy z Skliku 1 – sestava
Typ:
Vlastní filtr – Pokročilý filtr
V Pole A → Výpis A:
Název kampaně = ^(.+)|(.+)$
V Pole B → Výpis B:
Zdroj kampaně = seznam
Výstup do → konstruktoru:
Reklamní sestava kampaně = $A2
Pole B je povinné
Mělo by to vypadat takto.
Ulož a jdi rovnou na druhý filtr.
2. filtr pro přepsání kampaně
Název:
Rozdělení kampaně a sestavy z Skliku 2 – kampaň
Typ:
Vlastní filtr – Pokročilý filtr
V Pole A → Výpis A:
Název kampaně = ^(.+)|(.+)$
V Pole B → Výpis B:
Zdroj kampaně = seznam
Výstup do → konstruktoru:
Název kampaně = $A1
Pole B je povinné
Tedy přesně dle tohoto obrázku.
Dej si pozor, aby filtry byly ve výběru dat právě v tomto pořadí. Jinak to fungovat nebude!
Rozšíření o Facebook
Pokud chceš přenosu sestavy do Google Analytics dosáhnout i u kampaní na Facebooku, tak nastav značkování ve Správci reklam Facebooku následovně.
A v obou filtrech nahoře uprav podmínku
V Pole B → Výpis B:
Zdroj kampaně = seznam|facebook
Díky tomu se filtr bude aplikovat i na návštěvnost z Facebooku a Instagramu.
Dokončení
A to je vše. Doporučuji ještě dvě věci:
- zadej do GA poznámku, že jsi nové filtry nastavil (např. nastaven filtr pro přenos reklamní sestavy z Skliku),
- za několik dní ověř správné přenášení údajů o návštěvnosti.