Jak nastavit data z košíku v Google Ads
Pro vyhodnocení a optimalizaci kampaní v Google Ads je nesmírně důležité správné nastavení měření konverzí. To ti poskytne přehled o tom, kolik konverzí a v jaké hodnotě kampaně přinesly.
Ale co když v kampaních inzeruješ produkt A, ačkoliv zákazníci nakonec nakoupí produkt B? Ve standardním měření konverzí to může vypadat, že se prodává produkt A, protože jeho kampaň přináší konverze.
Řešení této situace nabízejí konverze s daty z košíku. Díky nim zjistíš, co se skutečně prodává, jaká je průměrná hodnota objednávky z konkrétní kampaně či kolik položek je v košíku průměrně. A tyto údaje může využít i algoritmus Google Ads.
Konverze s daty z košíku mají smysl pouze v případě, že na webu máš nákupní košík. Tato funkce je určena pro e-shopy, které v Google Ads inzerují produkty přes Google nákupy nebo PMax kampaně. Pro weby zaměřené na generování poptávek ti tak k ničemu nebudou.
K čemu jsou data důležitá
Konverze s daty z košíku rozšiřují standardní měření konverzí v Google Ads. Tato data ti umožní nejen lépe vyhodnocovat kampaně, ale jsou také klíčová pro algoritmus Google Ads, který díky nim může efektivněji optimalizovat reklamy.
I když je možné získat podobná data z Google Analytics 4, tak při měření přímo do Google Ads má pak tato data dostupná i algoritmus a může s nimi pracovat při optimalizaci kampaní. Resp. při importu konverzí z GA4 se algoritmus k datům dostane také, ale to má své nevýhody a tak doporučuji měřit konverze do Google Ads raději nativní značkou.
Při posílání nákupních cen produktů ve feedu je možné přímo v Google Ads počítat i hrubý zisk vygenerovaný kampaněmi.
Další výhody se dozvíš v nápovědě Google Ads.
Jak měření s daty z košíku nastavit
Předpokládám, že už máš aktivované měření konverzí do Google Ads přes Google Tag Manager (GTM). Pokud ne, doporučuji ti nejprve projít návod na nastavení měření konverzí v Google Ads.
Další podmínkou je propojení Google Ads s Google Merchant Center, kde musíš mít nahraný produktový feed. Mrkni na tipy, jak si feed produktů vylepšit.
Samotné nastavení je pak jednoduché.
1) Otevři GTM a přejdi na značku, kterou používáš pro měření konverzí do Google Ads a klikni na její editaci.
2) V nastavení značky zaškrtni Poskytovat údaje o prodeji na úrovni produktů.
3) Vyplň požadované údaje:
- Zdroj dat = buď předpřipravený objekt v dataLayeru a nebo ručně vyplněná vlastní pole
- Číslo obchodníka = ID účtu v Google Merchant Center
- Země prodeje = CLDR kód země. Např. CZ, SK či DE.
- Jazyk zdroje = Kód jazyka dle ISO 639-1. Např. cs, sk, de.
- Položky = objekt s údaji o objednaných produktech. Můžeš využít objekt produktů pro Google Analytics ve verzi Universal Analytics i GA4. Či si objekt můžeš poskládat sám a to tak, že tato proměnná je pole objektů a každá položka objednávky je objekt s proměnnými item_id, price a quantity.
Data změřená značkou se budou párovat na produkty nahrané do Google Merchant Centra. Proto vyplňuješ ID Merchant Centra a zemi a jazyk zvolený u produktového feedu.
Aby vše fungovalo je ještě nezbytné, aby se ID objednaného produktu shodovalo s ID produktu ve feedu. Jinak se budou data chybně párovat.
Jako vždy, pokud s něčím zápasíš či chceš pomoci, ozvi se mi.
Jak ověřit, že se data měří správně
Po pár dnech od nastavení měření se přímo v rozhraní Google Ads se začnou plnit data do sloupců Objednávky, Prům. hodnota objednávky, Prodané jednotky či Tržby z křížového prodeje. Tak si sloupce přidej ke kampaním či k produktům a koukni, že tam data jsou. Užitečné sloupce najdeš i v seznamu mnou doporučovaných sloupců pro Google Ads.
Závěr
Implementace konverzí s daty z košíku může zvýšit efektivitu tvých kampaní tím, že tobě i algoritmu poskytne přesnější data o prodejích a umožní tak lepší optimalizaci reklam. Pokud máš e-shop a inzeruješ v Google Ads, neváhej tuto funkci nasadit.