Close

Jak vypadá struktura účtů Google Analytics

23. 5. 2024

Ve službě Google Analytics můžeš mít vícero účtů a v každém z nich více služeb. Co tato struktura znamená a jak ji správně používat?

Struktura účtů GA4

Ve většině případů platí

  • účet = firma
  • služba = web

Např. obrázek výše popisuje, že jako podnikatel František Rajtmajer mám jeden účet Google Analytics. V něm mám tři služby, což jsou jednotlivé weby, které provozuji. U webu nazakladedat.cz ještě rozděluji měření přes klasické GTM a serverové GTM.

Tato struktura se opakuje i v nastavení. Na každé úrovni totiž konfiguruješ jiné věci. Na úrovni účtu řešíš třeba uživatelská oprávnění a u služby nastavuješ datové streamy.

Struktura účtů v nastavení GA4

Účet Google

Pro přístup do účtu Google Analytics potřebuješ mít Google účet.

Takže např. Google účet frantisek@rajtmajer.cz má přístup do účtu František Rajtmajer, ale i do dalších účtů klientů.

Organizace

U větších účtů Google Analytics můžeš ještě narazit na organizaci. Jde o úroveň nadřazenou Google Analytics účtu, takže pod jednou organizací jich může být více.

Využití organizace má smysl ale až u skutečně velkých účtů a tak se s ní setkáš spíše u mezinárodních korporací. Přináší totiž výhodu v podobě centralizované správy uživatelů.

Přepínátko mezi organizacemi najdeš v pravém horním rohu u výběru účtů.

Organizace ve struktuře GA4