Jak vypadá struktura účtů Google Analytics
Ve službě Google Analytics můžeš mít vícero účtů a v každém z nich více služeb. Co tato struktura znamená a jak ji správně používat?
Ve většině případů platí
- účet = firma
- služba = web
Např. obrázek výše popisuje, že jako podnikatel František Rajtmajer mám jeden účet Google Analytics. V něm mám tři služby, což jsou jednotlivé weby, které provozuji. U webu nazakladedat.cz ještě rozděluji měření přes klasické GTM a serverové GTM.
Tato struktura se opakuje i v nastavení. Na každé úrovni totiž konfiguruješ jiné věci. Na úrovni účtu řešíš třeba uživatelská oprávnění a u služby nastavuješ datové streamy.
Účet Google
Pro přístup do účtu Google Analytics potřebuješ mít Google účet.
Takže např. Google účet frantisek@rajtmajer.cz má přístup do účtu František Rajtmajer, ale i do dalších účtů klientů.
Organizace
U větších účtů Google Analytics můžeš ještě narazit na organizaci. Jde o úroveň nadřazenou Google Analytics účtu, takže pod jednou organizací jich může být více.
Využití organizace má smysl ale až u skutečně velkých účtů a tak se s ní setkáš spíše u mezinárodních korporací. Přináší totiž výhodu v podobě centralizované správy uživatelů.
Přepínátko mezi organizacemi najdeš v pravém horním rohu u výběru účtů.