Close

Jak vylepšit produktový feed pro zboží.cz

27. 9. 2024

Pro inzerování produktů na zboží.cz potřebuješ produktový feed. Díky němu se budou produkty zobrazovat jak na zboží.cz, tak ve vyhledávání produktů na seznam.cz a je nezbytný i pro fungování dynamického remarketingu v Skliku.

Ukázka produktových inzerátů ve vyhledávání na Seznam.cz

Produktový feed je XML soubor, který zpravidla generuje samotný e-shop. Většina inzerentů jej prostě vezme a využije. Pokud oproti nim chceš získat konkurenční výhodu, je lepší feed upravovat a postupně jej vylepšovat. A právě návrhy na vylepšení se dozvíš níže.

Všechny požadavky na podobu feedu se dozvíš v nápovědě zboží.cz.

Atribut IMGURL_ALTERNATIVE

Pokud máš více použitelných obrázků produktu, tak jich až 20 můžeš poslat pomocí opakování atributu IMGURL_ALTERNATIVE. Na produktové kartě a i v inzerátech se pak budou ukazovat všechny tyto obrázky.

Jde o obdobu atributu additional_image_link ve feedu pro Google.

Atribut PRICE_BEFORE_DISCOUNT

PRICE_BEFORE_DISCOUNT využiješ, pokud máš produkt ve slevě. Pozor, tento atribut funguje jinak než sale_price ve feedu pro Google. Zatímco u Googlu se do tohoto atributu dává zlevněná cena a v atributu price zůstává cena původní, tak u zboží.cz je to naopak.

V atributu PRICE_VAT je potřeba uvést novou zlevněnou cenu a do PRICE_BEFORE_DISCOUNT původní cenu před slevou.

Atribut ITEMGROUP_ID

Slouží ke sloučení jednotlivých variant produktu do jedné skupiny. Funguje stejně jako item_group_id v Google feedu.

Závěr

Další možností optimalizace feedu pro zboží.cz jsou úpravy PRODUCT a PRODUCTNAME tak, aby byly produkty ve zboží.cz správně napárované na ostatní nabídky.