Jak vylepšit produktový feed pro zboží.cz
Pro inzerování produktů na zboží.cz potřebuješ produktový feed. Díky němu se budou produkty zobrazovat jak na zboží.cz, tak ve vyhledávání produktů na seznam.cz a je nezbytný i pro fungování dynamického remarketingu v Skliku.
Produktový feed je XML soubor, který zpravidla generuje samotný e-shop. Většina inzerentů jej prostě vezme a využije. Pokud oproti nim chceš získat konkurenční výhodu, je lepší feed upravovat a postupně jej vylepšovat. A právě návrhy na vylepšení se dozvíš níže.
Všechny požadavky na podobu feedu se dozvíš v nápovědě zboží.cz.
Atribut IMGURL_ALTERNATIVE
Pokud máš více použitelných obrázků produktu, tak jich až 20 můžeš poslat pomocí opakování atributu IMGURL_ALTERNATIVE. Na produktové kartě a i v inzerátech se pak budou ukazovat všechny tyto obrázky.
Jde o obdobu atributu additional_image_link ve feedu pro Google.
Atribut PRICE_BEFORE_DISCOUNT
PRICE_BEFORE_DISCOUNT využiješ, pokud máš produkt ve slevě. Pozor, tento atribut funguje jinak než sale_price ve feedu pro Google. Zatímco u Googlu se do tohoto atributu dává zlevněná cena a v atributu price zůstává cena původní, tak u zboží.cz je to naopak.
V atributu PRICE_VAT je potřeba uvést novou zlevněnou cenu a do PRICE_BEFORE_DISCOUNT původní cenu před slevou.
Atribut ITEMGROUP_ID
Slouží ke sloučení jednotlivých variant produktu do jedné skupiny. Funguje stejně jako item_group_id v Google feedu.
Závěr
Další možností optimalizace feedu pro zboží.cz jsou úpravy PRODUCT a PRODUCTNAME tak, aby byly produkty ve zboží.cz správně napárované na ostatní nabídky.