Jak ovládat přehledy v Data Studiu
Google Data Studio je jednoduchý, avšak mocný nástroj. Při prohlížení přehledů nabízí celou řadu možností, jejichž seznam ti v tomto článku přináším.
Níže zmíněné možnosti nemusí mít každý přehled v Data Studiu nastavené. Pokud je ve svém Data Studiu chceš mít, ozvi se mi a s konfigurací pomohu.
Výběr časového období
Před vyhodnocením jakýchkoli přehledů začni výběrem konkrétního období. Většinou v pravém horním rohu na to najdeš ovládací prvek období.

Když na něj klikneš, tak se rozbalí kalendář. V jeho levé části volíš počáteční datum a v pravé koncové datum. Využiješ i zrychlené volby z rozbalovacího seznamu vpravo nahoře.

Změna období ovlivní všechna čísla na stránce. Ta se po stiknutí Použít přepočítají a ukáží hodnoty jen za vybrané období.
Autor přehledu může u jednotlivých komponent (grafy, tabulky, čísla) nastavit i samostatná období, která pak nemůžeš s pomocí kalendáře ovlivnit. U dobře navrženého přehledu bude toto u dané komponenty zmíněné.
Ukazatel změny oproti předchozímu období
Barevná procenta předcházená šipkou udávají změnu oproti předchozímu období.

Obrázek tak říká, že návštěvy vzrostly ve vybraném období o 30 % oproti období těsně předcházejícímu.
Při přípravě přehledu je možné vybrat i porovnání s jiným obdobím, třeba s předchozím rokem. O tom většinou najdeš u ukazatele zmínku.

Přechod na další stránku
Některé přehledy obsahují více stránek. V takové případě vidíš vlevo nahoře ukazatel, na jaké stránce z kolika se nacházíš.

Mezi jednotlivými stránkami se pak posouváš klikáním na šipky doleva a doprava. Nebo lze na ukazatel kliknout a rozbalí se ti celý seznam.

Funguje také posouvání šipkami doleva a doprava na klávesnici či Page Down a Page Up.
Změna úrovně detailu u časové řady
Časové řady mají přednastavený základní detail pohledu většinou na jeden den.

Když ale pak vybereš delší období, graf se stane nepřehledným.

Proto v pravém horním rohu grafu najdeš šipky s jejichž pomocí můžeš snížit úroveň detailu třeba na týdny nebo měsíce.

Šipky se zobrazí až po najetí myši na graf.
Filtrace výběrem položky
Kliknutím na položku tabulky se celý zbytek přehledu zafiltruje na vybranou položku. Např. obrázek níže tak zafiltruje celý přehled jen na data se Zdroj / médium odpovídající google / organic.

S podrženým CRTL vybereš klidně více položek naráz.
Filtrace v koláčovém grafu
Filtrovat lze i kliknutím na výseč koláčového grafu. Když na ni klikneš, celý přehled se podle ní opět přefiltruje.

Ke zrušení filtrace dojde po kliknutí na šipku zpět v levém horním rohu komponenty.

Rozbalovací seznam
Podobně funguje i rozbalovací seznam. Ten také filtruje přehled podle dané dimenze, ten na obrázku podle dimenze Zdroj / médium.

Po jeho rozkliknutí můžeš zaškrtnout checkboxy před jednotlivými položkami.

Nebo použij vyhledávací pole. Po najetí na konkrétní položku seznamu se u ní zobrazí tlačítko Pouze. To odznačí všechny ostatní vybrané položky a zvolí pouze tuto.
