Jak nastavit rozšířené konverze v Google Ads
Rozšířené konverze pro Google Ads nabývají v dnešní době s omezenými cookies na významu. Někdy se jim také říká vylepšené konverze či anglicky Enhanced Conversions. Co jsou a jak je nastavit?
![](https://nazakladedat.cz/wp-content/uploads/2024/02/Diagnostika-kdyz-se-rozsirene-konverze-pouzivaji.jpg)
Co jsou rozšířené konverze
Standardní měření konverzí nejen pro Google Ads spoléhá na cookies. Jenže ty podléhají schválení v cookies liště a mohou být smazány či blokovány. Jsou tak méně a méně spolehlivé.
A tak přišel Google s řešením. Při měření konverze se společně s údaji o ní odešlou i údaje vyplněné o sobě uživatelem. Např. u objednávky na e-shopu to bývá jméno, příjmení, e-mail, telefon a adresa. Více se dozvíš v nápovědě Google.
Díky tomu pak Google dokáže přiřadit více konverzí k proklikům reklam. Vezměme si příklad. Koukám se na videa na YouTube a protože jsem do něj přihlášený, Google ví, že jsem František Rajtmajer a které reklamy mi zobrazil. Řekněme, že mi ukázal reklamu na tvůj e-shop. Když pak na tvém e-shopu udělám objednávku, tak se díky rozšířeným konverzím do Googlu dostane informace, že objednávku udělal nějaký František Rajtmajer s telefonem +420 732 757 452 a mailem frantisek@rajtmajer.cz. To následně Google porovná s reklamami, které jsem viděl a vyreportuje, že jsem objednávku určitě udělal po tom, co jsem zhlédl tvou reklamu na YouTube.
Výhodou tohoto řešení je nezávislost na cookies. Funguje tak i v případě, že se cookie o prokliku reklamy již stihla ztratit. A dokonce i když konverzi udělám na úplně jiném zařízení, třeba tabletu mé ženy.
Možná tě napadá, zda je legální do Googlu posílat osobní údaje jako jména, e-maily a telefony. Podstatné je, že všechny tyto údaje se před odesláním hashují a hlavně o tomto používání osobních údajů samozřejmě své návštěvníky informuj a získej od nich k tomu aktivní souhlas. Třeba v cookies liště.
![](https://nazakladedat.cz/wp-content/uploads/2024/02/Ukazka-mozneho-souhlasu-v-liste.jpg)
Jak rozšířené konverze nastavit s pomocí GTM
Předpokládám, že máš již v Google Tag Manageru funkční klasické měření konverzí do Google Ads. Pokud ne, začni s tímto návodem na nastavení Google Ads konverzí.
Druhým předpokladem je dostupnost údajů o uživateli v datové vrstvě po uskutečnění konverze. To ověříš tak, že si uděláš testovací konverzi a ve zdrojovém kódu na děkovací stránce najdeš něco takového s údaji, které o sobě uživatel vyplnil.
![](https://nazakladedat.cz/wp-content/uploads/2024/03/Ukazka-kodu-s-udaji-o-uzivateli.jpg)
Pokud tam údaje nemáš, požádej vývojáře webu, aby do dataLayeru na stránce po uskutečnění konverze doplnil tento kód. Je potřeba jej vložit na správné místo, aby vše fungovalo.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
<script> window.dataLayer = window.dataLayer || []; window.dataLayer.push({ user: { email: "test@seznam.cz", first_name: "Jan", last_name: "Novák", tel: "00420721456123", street: "Testovaci 1", city: "Testov", postalCode: "30000", country: "CZ" } }); </script> |
Až bude oboje připravené, tak už jen stačí upravit nastavení značky konverze v GTM. A to konkrétně aktivovat možnost Zahrnout uživateli poskytnutá data z vašeho webu a vybrat novou proměnnou s názvem např. user_data.
![](https://nazakladedat.cz/wp-content/uploads/2024/03/Zahrnuti-dat-o-uzivateli-v-nastaveni-konverze.jpg)
Tato proměnná je typu Data poskytnutá uživatelem a je nastavená takto.
![](https://nazakladedat.cz/wp-content/uploads/2024/03/Promenna-user_data-627x1024.jpg)
Jednotlivé proměnné je potřeba přizpůsobit podobě dataLayeru na tvém webu. Pokud v tom tápeš, ozvi se mi.
Aktivace rozšířených konverzí v rozhraní Google Ads
Aby Google Ads posílané údaje využily, je ještě potřeba rozšířené konverze v reklamním účtu aktivovat.
Tuto možnost najdeš u nastavení konverzí, kde zaškrtni Zapnout rozšířené konverze a jako metodu vyber Správce značek Google.
![](https://nazakladedat.cz/wp-content/uploads/2024/03/Zapnuti-rozsirenych-konverzi-v-Google-Ads-1024x547.jpg)
Zda všechno dobře funguje pak zjistíš za pár dní v Diagnostice konverzí.
![](https://nazakladedat.cz/wp-content/uploads/2024/03/Diagnostika-konverzi-1024x364.jpg)