Close

Jak nasadit kód Sklik retargetingu

25. 4. 2025

Potřebuješ nasadit remarketingový kód Skliku na web? Ukážeme si, k čemu slouží, kde ho získat a jaké jsou možnosti jeho nasazení – ať už používáš Google Tag Manager, Shoptet nebo ho chceš vložit ručně. Nezapomeneme ani na pokročilejší možnosti jako je Seznam identita nebo propojení s cookie lištou.

Obsah článku:

  1. K čemu retargetingový kód Skliku slouží
  2. Kde kód získáš
  3. Možnosti nasazení kódu na web
  4. Rozšíření o seznam identity (volitelné)
  5. Proměnná consent a souhlas s cookies
  6. Kontrola a testování
  7. Praktické tipy a doporučení

1. K čemu retargetingový kód Skliku slouží

Retargetingový (nebo remarketingový) kód je technologie, která umožňuje cílit reklamy v Skliku na uživatele, kteří už tvůj web navštívili. Sklik pak na základě tohoto kódu sbírá publika – tedy seznamy uživatelů, se kterými můžeš dál pracovat v reklamách.

2. Kde kód získáš

Přihlas se do Skliku, přejdi do části „Nástroje“ > „Retargeting“ a klikni na zobrazit retargetingový kód.

Zobrazení remarketingového kódu Sklik

Tím se ti zobrazí kód ke zkopírování.

Ukázka remarketingového kódu Sklik

Kód obsahuje v proměnné rtgId i retargetingové ID. To je jedinečné pro celý reklamní účet – nezaměňuj ho s ID pro měření konverzí v Skliku, které je jiné pro každou jednotlivou konverzní akci.

3. Možnosti nasazení kódu na web

a) Přes Google Tag Manager (GTM)

Nejpoužívanější metoda. Máš dvě možnosti:

  • Použít šablonu – rychlé, ale méně flexibilní.
  • Nasadit ručně přes HTML tag – doporučuju, protože máš plnou kontrolu nad tím, co se posílá.

Pro ruční nasazení v GTM si v GTM vytvoř novou značku typu „Vlastní HTML“, vlož kód z rozhraní Skliku a nastav spouštěč na všechny stránky.

Sklik kód v GTM

b) Přes CMS (např. Shoptet)

Pokud používáš platformu jako je Shoptet, mrkni do jejich administrace. Většinou stačí vyplnit ID z remarketingového kódu. Např. návod pro Shoptet najdeš v jejich nápovědě.

c) Ručně do kódu webu

Téměř nepoužívaná metoda, která má v některých situacích své opodstatnění. Kód vlož ideálně do hlavičky (mezi <head> tagy) každé stránky.

4. Rozšíření o seznam identity (volitelné)

Chceš-li vylepšit sběr dat a zvýšit šanci na dohledání uživatele, můžeš do kódu přidat tzv. identitu – e-mail přihlášeného uživatele. Používá se stejný princip jako u konverzních kódů v Skliku. Pokud identitu nevyužíváš, tuto část z kódu prostě vynecháš.

Část kódu s nastavováním identity

Při nasazování retargetingového kódu musíš brát v úvahu cookies lištu, aby měření respektovalo zákon. K tomu slouží proměnná consent, kterou měřicí kód využívá ke zjištění, zda uživatel udělil souhlas s marketingovými cookies.

Díky tomu může Sklik pracovat i s nedoměřenými konverzemi přes tzv. modelování.

Podrobný návod najdeš v mém článku Consent proměnná v Sklik kódech

6. Kontrola a testování

Než spustíš měření do ostrého provozu, je potřeba vše otestovat. To při implementaci přes GTM nejsnáze uděláš v režimu náhledu.

Otestuj hlavně, že

  • se měření na každé stránce webu spouští,
  • consent proměnná má správné hodnoty dle souhlasu,
  • měření se znovu pošle i po udělení souhlasu v cookies liště,
  • vyplňují se správně proměnné pro Seznam identitu, pokud ji používáš.

7. Praktické tipy a doporučení

Hned po nasazení kódu si v rozhraní Skliku založ nové remarketingové publikum pro všechny návštěvníky s kódem. Za pár dní se pak podívej, že se do něj plní nasbíraní uživatelé.

Plnění remarketingových seznamů v Skliku

Publikum o délce trvání 1 den většinou v reklamách nepoužiješ. Poslouží ti ale jako kontrola v případě problémů s měřením a díky němu tak ověříš, že retargetingový kód v posledních 24 hodinách funguje správně.

Rovnou si založ všechna potřebná publika, ať se ti začnou plnit – např. lidé v košíku.

A pokud ještě nemáš, nastav i měření konverzí do Skliku.