Jak nasadit kód Sklik retargetingu
Potřebuješ nasadit remarketingový kód Skliku na web? Ukážeme si, k čemu slouží, kde ho získat a jaké jsou možnosti jeho nasazení – ať už používáš Google Tag Manager, Shoptet nebo ho chceš vložit ručně. Nezapomeneme ani na pokročilejší možnosti jako je Seznam identita nebo propojení s cookie lištou.
Obsah článku:
- K čemu retargetingový kód Skliku slouží
- Kde kód získáš
- Možnosti nasazení kódu na web
- Rozšíření o seznam identity (volitelné)
- Proměnná consent a souhlas s cookies
- Kontrola a testování
- Praktické tipy a doporučení
1. K čemu retargetingový kód Skliku slouží
Retargetingový (nebo remarketingový) kód je technologie, která umožňuje cílit reklamy v Skliku na uživatele, kteří už tvůj web navštívili. Sklik pak na základě tohoto kódu sbírá publika – tedy seznamy uživatelů, se kterými můžeš dál pracovat v reklamách.
2. Kde kód získáš
Přihlas se do Skliku, přejdi do části „Nástroje“ > „Retargeting“ a klikni na zobrazit retargetingový kód.

Tím se ti zobrazí kód ke zkopírování.

Kód obsahuje v proměnné rtgId i retargetingové ID. To je jedinečné pro celý reklamní účet – nezaměňuj ho s ID pro měření konverzí v Skliku, které je jiné pro každou jednotlivou konverzní akci.
3. Možnosti nasazení kódu na web
a) Přes Google Tag Manager (GTM)
Nejpoužívanější metoda. Máš dvě možnosti:
- Použít šablonu – rychlé, ale méně flexibilní.
- Nasadit ručně přes HTML tag – doporučuju, protože máš plnou kontrolu nad tím, co se posílá.
Pro ruční nasazení v GTM si v GTM vytvoř novou značku typu „Vlastní HTML“, vlož kód z rozhraní Skliku a nastav spouštěč na všechny stránky.

b) Přes CMS (např. Shoptet)
Pokud používáš platformu jako je Shoptet, mrkni do jejich administrace. Většinou stačí vyplnit ID z remarketingového kódu. Např. návod pro Shoptet najdeš v jejich nápovědě.
c) Ručně do kódu webu
Téměř nepoužívaná metoda, která má v některých situacích své opodstatnění. Kód vlož ideálně do hlavičky (mezi <head>
tagy) každé stránky.
4. Rozšíření o seznam identity (volitelné)
Chceš-li vylepšit sběr dat a zvýšit šanci na dohledání uživatele, můžeš do kódu přidat tzv. identitu – e-mail přihlášeného uživatele. Používá se stejný princip jako u konverzních kódů v Skliku. Pokud identitu nevyužíváš, tuto část z kódu prostě vynecháš.

5. Proměnná consent a souhlas s cookies
Při nasazování retargetingového kódu musíš brát v úvahu cookies lištu, aby měření respektovalo zákon. K tomu slouží proměnná consent, kterou měřicí kód využívá ke zjištění, zda uživatel udělil souhlas s marketingovými cookies.
Díky tomu může Sklik pracovat i s nedoměřenými konverzemi přes tzv. modelování.
Podrobný návod najdeš v mém článku Consent proměnná v Sklik kódech
6. Kontrola a testování
Než spustíš měření do ostrého provozu, je potřeba vše otestovat. To při implementaci přes GTM nejsnáze uděláš v režimu náhledu.
Otestuj hlavně, že
- se měření na každé stránce webu spouští,
- consent proměnná má správné hodnoty dle souhlasu,
- měření se znovu pošle i po udělení souhlasu v cookies liště,
- vyplňují se správně proměnné pro Seznam identitu, pokud ji používáš.
7. Praktické tipy a doporučení
Hned po nasazení kódu si v rozhraní Skliku založ nové remarketingové publikum pro všechny návštěvníky s kódem. Za pár dní se pak podívej, že se do něj plní nasbíraní uživatelé.

Publikum o délce trvání 1 den většinou v reklamách nepoužiješ. Poslouží ti ale jako kontrola v případě problémů s měřením a díky němu tak ověříš, že retargetingový kód v posledních 24 hodinách funguje správně.
Rovnou si založ všechna potřebná publika, ať se ti začnou plnit – např. lidé v košíku.
A pokud ještě nemáš, nastav i měření konverzí do Skliku.