Definice návštěvy v Google Analytics
Návštěva v pojetí Google Analytics 4 označuje jedno navštívení webu uživatelem. Technicky jde o sled interakcí uživatele s webem nebo mobilní aplikací během definovaného časového okna.

Kdy návštěva začíná
Nová návštěva začíná vždy, když GA4 zaznamenají jakoukoliv aktivitu uživatele a zároveň ještě neběží předchozí návštěva.
V základním nastavení předchozí návštěva končí po 30 minutách od poslední uživatelovi změřené interakce.
Pojďme si to ukázat na dvou příkladech.
Příklad s delším přerušením
Honza přichází na web a rozčte první článek. V polovině si odskočí na kafe, zakecá se s kolegou a vrátí se po 35 minutách. Článek dočte a klikne ještě na druhý.

V Analytics budou dvě návštěvy, protože během nepřítomnosti se ta původní ukončila.
Příklad s krátkým přerušením
Jana přichází na homepage a hned ji vyruší telefonát. Po 15 minutách se vrací k počítači, prochází homepage a klikne na stránku kontakt.

V tomto případě nestačila návštěva vypršet a tak ji v GA uvidíš jako návštěvu jednu.
Kde změnit limit délky návštěvy
V nastavení GA4 pod nastavením datového streamu v konfiguraci značky je i nastavení označené Úprava časového limitu návštěvy.

Tam můžeš defaultní limit 30 minut změnit. Pozor ale, že taková změna upraví reportování dat souvisejících s návštěvami a je nestandardní. Pokud dobře nevíš, co děláš, raději ponech původních 30 minut.

Co je zapojená návštěva
Návštěva se označí jako zapojená, pokud splní alespoň jednu z těchto podmínek
- trvala déle než 10 sekund
- zaznamenala klíčovou událost
- zaznamenala alespoň dvě zobrazení stránky nebo obrazovky
Čili zapojená návštěva říká, že návštěvník z webu hned neodešel a že alespoň nějak s webem interagoval.
Limit u první podmínky na 10 sekund můžeš podobně jako limit délky trvání návštěvy změnit a dělá se to i na tom samém místě – v nastavení datového streamu v konfiguraci značky pod Úprava časového limitu návštěvy.

Na základě označení návštěvy za zapojenou se počítá Míra zapojení. Jde o prostý podíl, kolik ze všech návštěv bylo zapojených.
Závěr
Návštěvě se v českých překladech rozhraní GA4 říká někdy také relace. Je to to samé.
Pokud uvidíš název metriky třeba Relace se zapojením, tak je synonymum k Zapojené návštěvě.

Zajímá tě k návštěvám v GA4 něco dalšího? Více do hloubky je rozebírám na školení GA4.