Co je srsltid parametr v URL adrese
Parametr srsltid přidává k URL adrese Google Merchant Center při aktivovaném automatickém značkování.

Pokud někdo proklikne odkaz na web přes produktové výsledky – ať už placené nebo neplacené – přidá Google Merchant Center parametr srsltid k výsledné URL adrese, aby doměřil konverze z tohoto prokliku. Podmínkou je aktivované automatické značkování.

Parametr srsltid funguje podobně jako gclid u Google Ads nebo fbclid u reklamy na Facebooku – tedy slouží k měření prokliků a konverzí.
Jak se srsltid parametru zbavit
I když se URL adresy se srsltid parametrem mohou objevovat v indexu Googlu, tak se zdá, že na SEO hodnocení stránky vliv nemají. Problém tak parametr dělá hlavně v analytice v momentě, kdy chceme vyhodnocovat statistiky konkrétní stránky.
Řešením v Google Analytics je data vyhodnocovat ne přes dimenzi Trasa stránky + řetězec dotazu, ale přes dimenzi Trasa stránky. V té jsou totiž všechny parametry ignorovány.
A pokud potřebuješ vyhodnocovat URL adresy i s parametry, tak nezbývá si data od parametru srsltid vyčistit. Třeba v BigQuery či na vizualizační úravni v Looker Studiu.