Close

Jak vyloučit platební brány v Google Analytics

Při kontrole nasbíraných dat v Google Analytics občas narazíš mezi zdroji návštěvnosti na platební brány.

Platební brány mezi zdroji návštěvnosti
Platební brány mezi zdroji návštěvnosti

To by samo o sobě nevadilo. Problémem ale je, že těmto zdrojům návštěvnosti se často připisují transakce. Pokud někdo přišel přes reklamu na Googlu, nakoupil a k platbě použil platební bránu, tak kvůli atribučnímu modelu neuvidíš objednávku připsanou reklamě na Googlu, ale platební bráně.

Platební brány tak kradou zásluhy za objednávku ostatním zdrojům návštěvnosti.

Zda se tě problém s platebními bránami týká zjistíš tak, že do přehledu Zdroj / médium v Google Analytics přidáš filtr: gopay|gpwebpay|csob|mbank|mallpay|fio|internetbanka|mojeplatba|paysec|paypal|payu|platba24|sberbank|servis24|unicreditbank|rb|csas

Jak platební brány vyloučit

Pokud máš s platebními branami problém, nabízí naštěstí Google Analytics řešení v podobě Referral Exclusion Listu.

Ten najdeš ve Správci Google Analytics pod Údaji o měření.

Referral Exclusion List v Google Analytics
Referral Exclusion List v Google Analytics

Do něj stačí přidat domény platebních bran, které web používá. Nebo můžeš rovnou nastavit všechny ze seznamu níže.

Vyloučení platebních bran

Seznam platebních bran k vyloučení

  • cz.mbank.eu
  • cz.unicreditbanking.eu
  • cz.unicreditbanking.net
  • fio.cz
  • gate.gopay.cz
  • gpwebpay.com
  • ibs.internetbanka.cz
  • m.internetbanka.cz
  • mallpay.cz
  • mojeplatba.cz
  • mtransfer.mbank.cz
  • ob.sberbank.cz
  • online.rb.cz
  • paysec.cz
  • paypal.com
  • payu.com
  • platebnibrana.csob.cz
  • platba24.cz
  • servis24.cz

Pokud ti tady nekterá platební brána chybí, dej mi vědět a doplním ji.