Jak vyloučit platební brány v Google Analytics
Při kontrole nasbíraných dat v Google Analytics občas narazíš mezi zdroji návštěvnosti na platební brány.

To by samo o sobě nevadilo. Problémem ale je, že těmto zdrojům návštěvnosti se často připisují transakce. Pokud někdo přišel přes reklamu na Googlu, nakoupil a k platbě použil platební bránu, tak kvůli atribučnímu modelu neuvidíš objednávku připsanou reklamě na Googlu, ale platební bráně.
Platební brány tak kradou zásluhy za objednávku ostatním zdrojům návštěvnosti.
Zda se tě problém s platebními bránami týká zjistíš tak, že do přehledu Zdroj / médium v Google Analytics přidáš filtr: gopay|gpwebpay|csob|mbank|mallpay|fio|internetbanka|mojeplatba|paysec|paypal|payu|platba24|sberbank|servis24|unicreditbank|rb|csas
Jak platební brány vyloučit
Pokud máš s platebními branami problém, nabízí naštěstí Google Analytics řešení v podobě Referral Exclusion Listu.
Ten najdeš ve Správci Google Analytics pod Údaji o měření.

Do něj stačí přidat domény platebních bran, které web používá. Nebo můžeš rovnou nastavit všechny ze seznamu níže.

Seznam platebních bran k vyloučení
- cz.mbank.eu
- cz.unicreditbanking.eu
- cz.unicreditbanking.net
- fio.cz
- gate.gopay.cz
- gpwebpay.com
- ibs.internetbanka.cz
- m.internetbanka.cz
- mallpay.cz
- mojeplatba.cz
- mtransfer.mbank.cz
- ob.sberbank.cz
- online.rb.cz
- paysec.cz
- paypal.com
- payu.com
- platebnibrana.csob.cz
- platba24.cz
- servis24.cz
Pokud ti tady nekterá platební brána chybí, dej mi vědět a doplním ji.