Close

Vlastní upozornění na neobvyklou míru okamžitého opuštění

Míra okamžitého opuštění je jednou z metrik, která slouží k celkovému zhodnocení kvality vstupních stránek webu a jeho návštěvnosti.

Běžná hodnota míry okamžitého opuštění se pohybuje mezi 20 a 80 %. Jaká míra okamžitého opuštění je správná nejde obecně říct. Nicméně je téměř jisté, že pokud míra okamžitého opuštění přesahuje 90 % nebo je nižší než 10 %, tak je něco špatně.

Proto se ti vyplatí mít nastaveno vlastní upozornění, které tě na neobvyklou míru okamžitého opuštění upozorní.

Protože ale při definici vlastního upozornění jde použít pouze jedna podmínka, vytvoříš si upozornění dvě. Jedno na pokles míry okamžitého opuštění pod 10 % a druhou na nárůst přes 90 %.

Postup tvorby upozornění

1) Otevři Google Analytics svého webu.

2) Klikni vlevo dole na Správce.

3) V pravém sloupci čtvrté od spoda zvol Vlastní upozornění.

Vlastní upozornění v GA
Vlastní upozornění v Google Analytics

4) Klikni na červené tlačítko +Nové upozornění.

Nové upozornění
Nové upozornění

5) Vyplň název tohoto upozornění neobvykle nizka mira okamziteho opusteni.

6) Zaškrtni checkbox u Pokud se aktivuje toto upozornění, pošlete mi e-mail.

7) Podmínku upozornění nastav na dle obrázku. Upozornit budeš chtít, když Míra okamžitého opuštění Je menší než 10.

Upozornění na neobvykle nízkou míru okamžitého opuštění
Upozornění na neobvykle nízkou míru okamžitého opuštění

8) Ulož

9) Vytvoř další upozornění, jen tektokrát s názvem neobvykle vysoka mira okamziteho opusteni a podmínkou Míra okamžitého opuštění Je větší než 90.

Upozornění na neobvykle vysokou míru okamžitého opuštění
Upozornění na neobvykle vysokou míru okamžitého opuštění

10) Ulož a máš hotovo.

Jak upozornění funguje

Google Analytics každý den zkontrolují statistiky. A pokud bude míra okamžitého opuštění za celý web pro předchozí den vyšší nebo nižší, než nastavené podmínky, přijde ti na e-mail upozornění.

Co dál

Toto upozornění není jediné, které doporučuju mít v každém Google Analytics účtu. Těmi dalšími jsou

Tak neváhej, přihlas se do Google Analytics a upozornění si hned nastav. Smazat ho pak můžeš vždycky.

Používáš nějaká další upozornění? Budu rád, když se o ně podělíš a napíšeš mi na frantisek@rajtmajer.cz.