Vlastní upozornění na neobvyklou míru okamžitého opuštění
Míra okamžitého opuštění je jednou z metrik, která slouží k celkovému zhodnocení kvality vstupních stránek webu a jeho návštěvnosti.
Běžná hodnota míry okamžitého opuštění se pohybuje mezi 20 a 80 %. Jaká míra okamžitého opuštění je správná nejde obecně říct. Nicméně je téměř jisté, že pokud míra okamžitého opuštění přesahuje 90 % nebo je nižší než 10 %, tak je něco špatně.
Proto se ti vyplatí mít nastaveno vlastní upozornění, které tě na neobvyklou míru okamžitého opuštění upozorní.
Protože ale při definici vlastního upozornění jde použít pouze jedna podmínka, vytvoříš si upozornění dvě. Jedno na pokles míry okamžitého opuštění pod 10 % a druhou na nárůst přes 90 %.
Postup tvorby upozornění
1) Otevři Google Analytics svého webu.
2) Klikni vlevo dole na Správce.
3) V pravém sloupci čtvrté od spoda zvol Vlastní upozornění.

4) Klikni na červené tlačítko +Nové upozornění.

5) Vyplň název tohoto upozornění neobvykle nizka mira okamziteho opusteni.
6) Zaškrtni checkbox u Pokud se aktivuje toto upozornění, pošlete mi e-mail.
7) Podmínku upozornění nastav na dle obrázku. Upozornit budeš chtít, když Míra okamžitého opuštění Je menší než 10.

8) Ulož
9) Vytvoř další upozornění, jen tektokrát s názvem neobvykle vysoka mira okamziteho opusteni a podmínkou Míra okamžitého opuštění Je větší než 90.

10) Ulož a máš hotovo.
Jak upozornění funguje
Google Analytics každý den zkontrolují statistiky. A pokud bude míra okamžitého opuštění za celý web pro předchozí den vyšší nebo nižší, než nastavené podmínky, přijde ti na e-mail upozornění.
Co dál
Toto upozornění není jediné, které doporučuju mít v každém Google Analytics účtu. Těmi dalšími jsou
- Upozornění na výpadek měření
- Upozornění na nárůst chyb 404
- Upozornění na žádné naměřené cíle / transakce
Tak neváhej, přihlas se do Google Analytics a upozornění si hned nastav. Smazat ho pak můžeš vždycky.
Používáš nějaká další upozornění? Budu rád, když se o ně podělíš a napíšeš mi na frantisek@rajtmajer.cz.