Upozornění na výpadek importu nákladů
Do Google Analytics jde importovat nákladová data i z jiných systémů, než je Google Ads.
Využít k tomu ale již musíš nástroj třetí strany, vlastní řešení, nebo skripty. A když pak dojde k problémům, je dobré se o tom dozvědět dříve, než při příštím pohledu na data třeba při tvorbě pravidelného reportu.
Naštěstí úlohu splní jednoduché vlastní upozornění přímo v Google Analytics.
Konfiguraci vlastního upozornění ukazuji na hlídání výpadku importu nákladů pro Facebook. Pokud chceš hlídat importy z jiných systémů, stačí změnit příslušnou hodnotu v podmínce.
Jak vytvořit upozornění problémy s importem nákladů
1) Přihlas se do Google Analytics.
2) Klikni vlevo dole na Správce.
3) V pravém sloupci skoro na konci zvol Vlastní upozornění.

4) Klikni na červené tlačítko +Nové upozornění.

5) Vyplň název tohoto upozornění. Já volím název facebook import nakladu je nulovy.
6) Zaškrtni checkbox u Pokud se aktivuje toto upozornění, pošlete mi email.
7) Podmínku upozornění nastav na Zdroj obsahuje facebook. Upozornit budeš chtít, když Cena Je menší než 0.01 (použij desetinnou tečku).

8) Ulož
Jak upozornění funguje
Analytics se vždy v noci podívají, zda pro zdroj facebook není za uplynulý den metrika cena menší než 0,01. A pokud je, nejspíše došlo k výpadku importu a tak ti pošlou email s upozorněním.
Mohlo by tě zajímat
Doporučuji ti nastavit i následující upozornění.
- Upozornění na nárůst chyb 404
- Upozornění na žádné naměřené cíle / transakce
- Upozornění na zavináč v URL
- Upozornění na výpadek měření
Nebo se pro inspiraci podívej do rozcestníku článků.